Acasă Actualitate Ce nereguli a găsit Fritz în prima săptămâna la Primăria Timișoara? Facturi...

Ce nereguli a găsit Fritz în prima săptămâna la Primăria Timișoara? Facturi de milioane de lei neplătite, licitații fără finanțare asigurată, HCL-uri viciate

DISTRIBUIȚI

Dominic Fritz a consemnat, în conferința de presă din 10 noiembrie, primele impresii despre activitatea Primăriei Timișoara. Până acum, din câte spune noul primar, sunt mai multe motive de îngrijorare decât de bucurie, în principal din cauza problemelor financiare, dar nu numai. Mai mult, Fritz vrea să organizeze concursuri pentru ocuparea mai multor funcții cheie din primărie.

Prima problemă remarcată de Fritz, care însă nu este apărută din vina primăriei, este că încă nu au fost validați cei doi consilieri locali supleanți, Cosmin Tabără – PNL și Radu Țoancă – PSD. Până când va fi constituit în totalitate Consiliul Local, nu se pot vota nici viceprimarii. „Fără o echipă executivă în primărie este o provocare foarte mare pentru mine, fiind singurul care poate să semneze documente”.

Spre deosebire de fostul primar, Nicolae Robu, care susținea că merge pe încredere când semnează, având încredere în aparatul de specialitate, Fritz dă asigurări că bineînțeles că fiecare semnătură trebuie justificată cu un dosar, întrebări și informații suplimentate, când e cazul. „Vreau să înțeleg mai bine de ce fac anumite lucruri. Știm cu funcționa înainte, dar trebuie să amintesc că transformarea organizațională nu se întâmplă peste noapte, este un proces profund, care durează”. Reamintim, din câte spunea Robu, tocmai din cauza faptului că „a mers pe încredere” a ajuns să fie implicat și în dosarul celor două mici apartamente, „maghernițe” după cum le numea el, retrocedate ilegal. Până acum, Fritz, din câte spune, în afară de a cere informații suplimentare, nu a fost lovit de nereguli majore la hârtiile care i-au ajuns pe birou.

Totuși, o problemă urgentă, de care s-a lovit vinerea trecută Fritz, la fix o săptămână după ceremonia de învestire, a fost cea a neplății facturilor de energie electrică. „Am primit o somație vineri, după-amiază, despre întreruperea curentului electric. Ar fi vorba despre 2 milioane de lei în facturi neplătite pentru primăria Timișoara, care încă, totușim nu sunt scadente. Mai mult, pentru 153.000 de lei, nici nu au fost înregistrate, sunt din martie-aprilie. Dacă nu le-am fi găsit, ni s-ar fi tăiat curentul. Acum, sigur, nu se mai pune problema”.

Ce îl mai nemulțumește pe Fritz după prima săptămână? Numărul proceselor în care este primăria implicată – aproximat 2.500 de litigii – și suma totală de plată a despăgubiri – aproximativ 3,8 milioane de lei”. Adiacent subiectului, la întrebările jurnaliștilor, Fritz a spus și că există două dosare de corupție ale DNA, cercetate in rem, fiind vorba despre contractele cu firmele care administrează cimitirele din oraș și angajări ilegale la Serviciul Creșe.

Vorbind de situația financiară a instituției, noul primar a prezentat și prima veste negativă legată de activitatea acesteia: „Suntem într-o situație financiară provocatoare. De exemplu, din păcate, va trebui să regândim o decizie luată. Este un HCL din septembrie, despre clădirea din Intrarea Doinei cumpărate pentru Spitalul Municipal. Jumătate din sumă, în total de peste 4 mil lei, va trebui plătită anul ăsta. Nu există acești bani, nu avem acești 2 mil de lei, va trebui să analizăm ce facem cu acest HCL!”, a spus Fritz.

Alte două vești proaste privesc și oprirea a două licitații, ambele cu valoare estimat în jurul a 18 milioane de lei fiecare. Este vorba despre externalizarea serviciilor de curățenie în mai multe dintre clădirile primăriei, și realizarea parcării de la MultipleXity, noul centru multivalent care se va realiza în zona Piața Badea Cârțan. „Trebuie să clarificăm niște lucruri, până când știm cum se pot finanța”, a menționat primarul.

Fritz a anunțat și că, în cazul hotărârilor prin care se supraimpozitează proprietarii clădirilor istorice degradate, procedura este viciată. Toți proprietarii care au contestat hotărârile de supraimpozitare în instanță au avut câștig de cauză: 40 în 2018, 37 în 2019 și, până acum, 27 în 2020, cu alte 20 pe rol. „Procedura prin care facem supraimpozitarea trebuie refăcută. Anul acesta nu voi propune să se emită hotărâri de supraimpozitare, până punem totul la punct. Numai bine, le dăm și proprietarilor timp să lucreze la aceste reabilitări”, a adăugat edilul.

Acesta a amintit că, în perioada următoare vor fi lansate concursuri pentru a oameni profesioniști în primărie. Printre aceste posturi, se vor regăsi cel de city-manager, unde Fritz pregătește ultimele detalii, de arhitect-șef al orașului și director al Poliției Locale.

Comentarii

comentarii