Acasă Actualitate CFR promite modernizarea liniei Caransebeș-Timișoara-Arad, reabilitarea Gării de Nord și o conexiune...

CFR promite modernizarea liniei Caransebeș-Timișoara-Arad, reabilitarea Gării de Nord și o conexiune feroviară până la Aeroportul Timișoara

DISTRIBUIȚI
linii de tren trenuri sina stalpi 10

Pe 3 iulie, la Timișoara, în prezența ministrului Transporturilor, Lucian Bode, CFR SA, prin Ioan Pintea, directorul general al companiei, a prezentat proiectele de infrastructură feroviară care vizează și județul Timiș, dar și regiunea de vest a României.

„Am luat un angajament față de primarul Nicolae Robu, doamna prefect (de Timiș, Liliana Oneț – n.r.)și colegii din administrația arădeană. Echipa vine în fața timișorenilor, bănățenilor, arădenilor, cu un plan de dezvoltare a infrastructurii de transport: fie că vorbim de infrastructura feroviară, fie că vorbim de infrastructura rutieră”, a spus Lucian Bode.

În baza Planului Național de Investiții, lansat cu două zile în urmă de guvernul PNL, Bode spune că o componentă importantă a acestuia este infrastructura de transport, pentru care vor fi garantați 2% din PIB, adică aproximat 40 de miliarde de lei. „Următorii 10 ani vor fi anii reclădirii României. Infrastructura de transport poate fi coloana vertebrală pe care se va ridica România. Simbioza între dezvoltarea infrastructurii și dezvoltarea economică reprezintă cheia dezvoltării unei regiuni și a unei întregi țări”, a explicat ministrul.

Pentru a prezenta cele mai importante proiecte în acest sens ale CFR, directorul general Ioan Pintea a vorbit despre cele mai importante trei dintre acestea: Legătura Caransebeș-Timișoara-Arad, Reabilitarea Fațadei Gării de Nord Timișoara și realizarea unei conexiuni feroviare cu Aeroportul Internațional Timișoara.

Primul are deja studiul de fezabilitate finalizat, iar investiția s-ar ridica, doar în Timiș, la 1,4 miliarde de lei pentru sectorul Timișoara Est-Ronaț și 2,5 miliarde de lei pentru Ronaț-Orțișoara. Pentru reabilitarea fațadei Gării de Nord, sunt prevăzuți, pentru proiectare și execuție,17,5 milioane de lei, fiind incluse reparații și la platforme, sistemul de iluminat și căile de acces. Conexiunea feroviară cu Aeroportul Timișoara, proiect descris drept îndrăzneț de Pintea, are, până acum, prevăzut în programul de investiție din bugetul propriu al companiei o sumă de un milion de lei, valoare estimată pentru studiul de fezabilitate.

Principalul proiect prezentat de Pintea, cel al legăturii Caransebeș-Timișoara-Arad, spune acesta, este cel mai important obiectiv al companiei în acest moment. Un beneficiu adus ar fi, conform datelor prezentate de directorul CFR, creșterea vitezei maxime de deplasare a trenurilor, de la 120 la 160 km/h.

Din cauza degradării feroviare, la acest moment, între Timișoara-Arad, trenurile Interregio circulă, în medie, cu 60 km/h, pe sectorul Caransebeș-Timișoara cu 65 km/h, iar pe traseul Caransebeș-Arad cu 64 km/h. Aceste viteze ar urma să crească la 125, 132 și, respectiv, 121 km/h. Trenurile Regio, în general, pe același trasee, circulă, acum, cu între 43 și 51 km/h, dar, după lucrări, ar trebui să atingă între 72 și 76 de km/h. Și viteza marfarelor ar urma să crească, de la 16-21 km/h, la peste 40 km/h.

Pentru a marca momentul, primarul Nicolae Robu și Ioan Pintea au semnat un protocol de colaborare. Lucian Bode a explicat: „De ce este nevoie de un protocol? Vă dau un exemplu: acum câteva luni, am avuto întâlnire la Cluj, am semnat un acord de susținere a implementării unui proiect de electrificare și modernizareaa legăturii Cluj Napoca-Oradea, o linie de 166 de kilometri. A fost un acord semnat Cluj Napoca – Oradea – Ministerul Transporturilor. După câteva luni, toate procedurile au decurs într-un ritm extrem de accelerat. (…) Prin semnarea acestor protocoale, în municipiul Timișoara, respectiv la Arad (în această după-amiază ministru a mers și la Arad – n.r.), toate procesele vor fi accelerate”.

Comentarii

comentarii