Acasă Economic CFR SA a semnat două contracte de 4,1 miliarde lei pentru reabilitarea...

CFR SA a semnat două contracte de 4,1 miliarde lei pentru reabilitarea a două secțiuni de cale ferată. O firmă din Timișoara, Thales, printre câștigători

DISTRIBUIȚI

railway 1824749 1280Compania care administrează rețeaua de căi ferate din România, CFR SA, a anunțat marți semnarea a două contracte de 4,1 miliarde lei (900 milioane euro), cu TVA, cu asocierea Astaldi – FCC Construccion – Salcef – Thales pentru reabilitarea a două secțiuni din tronsonul Curtici – Simeria, situat pe Coridorul IV pan-european. Coridorul IV pan-european, lung de circa 2.000 de kilometri, face legătura între orașele germane Dresda și Nurnberg și metropola turcească Istanbul, cu trecere prin Cehia, Austria, Ungaria, România și Bulgaria. Porțiunea românească a coridorului IV are circa 800 de kilometri, fiind cuprinsă între Curtici, județul Arad, și Constanța, pe traseul Curtici-Arad-Simeria-Sighișoara-Brașov-București-Constanța.
Contractele, vizează reabilitarea secțiunilor feroviare km 614 – Cap Y Bârzava (2a) și Bârzava (cap Y) – Ilteu (cap Y) (2b), situate pe axa prioritară TEN-T 22 (Coridorul IV pan-european). ”Contractele au ca obiectiv reabilitarea a 77,95 Km de infrastructură și suprastructură feroviară pentru circulația trenurilor de călători cu viteza maximă de 160 km/h, lucrări de terasamente și consolidări pe întreaga distanță, construirea/modernizarea a 28 poduri (dintre care 2 peste râul Mureș) și a 64 de podețe, construirea unui tunel de 603 m lungime, lucrări civile în 11 stații de cale ferată (inclusiv halte și puncte de oprire), lucrări de electrificare și energoalimentare, precum și lucrări de implementare a sistemului de siguranță a traficului ERTMS (ETCS nivel 2 + GSMR)”, se arată în comunicat
Sursa de finanțare pentru execuția lucrărilor de reabilitare este asigurată din fonduri nerambursabile și de la bugetul de stat. Prin reabilitarea infrastructurii și suprastructurii feroviare, CFR SA susține că asigură condiții tehnice pentru circulația trenurilor de călători și marfă cu viteze superioare de până la 160 km/h pentru trenurile de călători și până la 120 km/h pentru trenurile de marfă, creșterea gradului de confort și a siguranței traficului feroviar.
Sursa: profit.ro

Comentarii

comentarii