Acasă Actualitate Clujul are primele autobuze electrice din România. Vrea şi Nicolae Robu

Clujul are primele autobuze electrice din România. Vrea şi Nicolae Robu

DISTRIBUIȚI

Primarul din Cluj, Emil Boc, i-a luat-o înainte lui Nicolae Robu şi a scos pe traseu deja primele 10 autobuze noi electrice din România, de mai bine de o lună, din fonduri elveţiene. Acum vrea şi Nicolae Robu, dar 44 de bucăţi. Pentru asta, edilul din Timişoara va cere votul aleşilor locali săptămâna viitoare, după care, spune el, va semna un parteneriat cu Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, care se va ocupa de licitaţie.

“O veste mai mult decât bună, vom primi 44 de autobuze electrice, de 18 m lungime. Valoarea totală a proiectului este de 26,4 milioane de euro, din care nouă ne revine contribuţia de 2%. După şedinţa de CLT de săptămâna viitoare vom semna imediat protocolul cu MDRAP, care se va ocupa de licitaţie. (…). Sper că primul autobuz va ajunge la Timişoara în 2019, după licitaţia organizată de minister”, a spus primarul Nicolae Robu.

La Cluj, primele 10 autobuze electrice, dintr-un total de 40 circulă deja din luna iunie, în premieră naţională. Bugetul total al proiectului a fost de 32 de milioane de lei, din care 27,2 milioane de lei o reprezintă contribuţia Guvernului Elveției, restul fiind acoperit din bugetul local

Autobuzele de la Cluj sunt fabricate în Polonia și sunt dotate cu aer condiţionat, Wi-Fi, podea joasă pentru persoanele cu dizabilităţi, camere video de supraveghere, sistem de contorizare a numărului de călători care urcă şi coboară, softuri de eficientizare a traseelor. Acestea au o capacitate de 78 de locuri şi o autonomie cuprinsă între 120 km şi 200 de km după o încărcare completă.

Proiectul include şi 11 staţii de încărcare lentă, care durează 6 ore, a autobuzelor electrice şi 3 staţii de încărcare rapidă, care încarcă bateriile cu 15% în 10 minute.

Primarul Robu s-a mai lăudat vineri şi cu faptul că PMT va aplica anul viitor şi pe axa de mobilitate pentru tramvaie noi, astfel că pe lângă cele 30 de tramvaie Armonia, STPT va avea şi alte tramvaie noi, dar o problemă mai mare decât numărul mijloacelor de transport în comun aflate pe trasee este pentru fostul RATT cea a vatmanilor şi şoferilor.

“Sunt destule zone ale ţării cu şomaj, unde oamenii nu au locuri de muncă. Cine e apt de muncă trebuie să muncească şi să privească lucrurile pozitiv”, a răspuns Robu întrebărilor presei.

Comentarii

comentarii