Acasă Economic CNADNR a reziliat două contracte, dintre care unul cu SIRD Timişoara, firma...

CNADNR a reziliat două contracte, dintre care unul cu SIRD Timişoara, firma lui Ovidiu Tender

DISTRIBUIȚI

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a reziliat două contracte, cu o valoare totală de 158,1 milioane lei, fără TVA, pentru modernizare de drumuri naţionale, unul cu firmele SIRD Timişoara, deţinută de Ovidiu Tender, şi Straco, a fraţilor Horpos.

 Unul dintre contractele reziliate are o valoare de 85,7 milioane lei, fără TVA, şi a fost încheiat cu asocierea SIRD Timisoara / Straco Grup / Genesis Internaţional / SCT Bucureşti pentru modernizarea DN 76 Şoimus-Baia de Criş (judeţul Hunedoara), pe o distanţă de 40 de kilometri. Prima notificare de reziliere a fost transmisă de CNADNR la 24 martie din cauza nerespectării condiţiilor contractuale, iar acordul a fost reziliat la 7 aprilie. Un alt contract, de 72,4 milioane lei, fără TVA, se referă la modernizarea DN 76 Baia de Criş-Vârfurile, pe o distanţă de 30 de kilometri. Contractul a fost încheiat cu asocierea spaniolă Bahia San Kristobal / Excavaciones Ruiz Y Monedero. Potrivit datelor CNADNR „consultantul a emis notificarea de remediere pe data de 7 aprilie din cauza nerespectării condiţiilor contractuale, cu termen până la 21 aprilie”. Deoarece constructorul nu a remediat probleme semnalate, CNADNR a transmis la 16 mai notificarea de reziliere care a intrat în vigoare la 30 mai. Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat în luna aprilie că firmele care au câştigat contractele de reabilitare a unor tronsoane de pe DN 79 şi DN 76 ar putea pierde contractele, dacă în 30 de zile nu se „mobilizează” să realizeze lucrarile. Societatea de Întreţinere şi Reparaţii Drumuri (SIRD) din Timişoara a fost înfiinţată în anul 2001, prin externalizarea din cadrul Regionalei de Drumuri şi Poduri Timişoara a serviciului mecanizare, iar în anul 2004 firma a fost cumpărată de omul de afaceri Ovidiu Tender. Firma Straco Bucureşti este activă în principal pe piaţa românească a construcţiilor de drumuri şi autostrăzi, dar mai are activităţi în domeniul producţiei de mixturi asfaltice şi beton. Principalii acţionari ai Straco sunt Alexandru Horpos, care deţine 37,5% din acţiuni, Traian Horpos, cu 27,5% şi Vlad Vamesu, cu 20%. Firma Genesis International face parte din grupul Straco. Societatea de Construcţii în Transporturi (SCT) Bucureşti desfăşoară activităţi de construcţii şi reabilitări de drumuri, poduri şi căi ferate. Firma a fost privatizată în 2000 şi este deţinută în proporţie de 81,9% de CCCF Bucureşti, iar AVAS are 4,56% din titluri. Firmele Bahia San Kristobal şi Excavaciones Ruiz Y Monedero au sediul în Spania şi activează în domeniul construcţilor şi reparaţilor de drumuri.

 

Comentarii

comentarii