Acasă Eveniment Conducerea Inspectoratului Şcolar Timiş s-a întâlnit cu primarul Lugojului

Conducerea Inspectoratului Şcolar Timiş s-a întâlnit cu primarul Lugojului

DISTRIBUIȚI

Şefii Inspectoratului Şcolar al Judeţului Timiş, Marin Popescu şi Francisc Halasz, au avut o întrevedere, la Primăria Lugoj, cu primarul Francisc Boldea, pentru a discuta despre situaţia unităţilor de învăţământ din cel de-al doilea municipiu al judeţului Timiş. „Am avut o discuţie cu conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean, reprezentată de domnul inspector general Marin Popescu, respectiv de domnul inspector general adjunct Francisc Halasz. Cu acest prilej, au fost dezbătute toate problemele legate de dezvoltarea învăţământului în municipiul Lugoj”, a declarat primarul Francisc Boldea, menţionând: „scrisoarea mea deschisă nu a fost decât un strigăt de disperare al cadrelor didactice din Lugoj, strigăt la care mă alătur întotdeauna, pentru că am lucrat mulţi ani în învăţământ”. În cadrul întrevederii, a fost abordată şi problema investiţiilor în învăţământul lugojean. „În primul rând am cerut ca şi Inspectoratul Şcolar să solicite alocarea sumelor necesare pentru finalizarea lucrărilor la grădiniţa din cartierul Balta Lată. Este vorba doar despre parterul clădirii, care consider că va asigura spaţiu suficient pentru copiii din cartier. Am discutat şi probleme legate de salarizarea cadrelor didactice şi nedidactice, despre noul sistem de finanţare „per capita”, ştiut fiind faptul că la nivelul municipiului Lugoj sunt câteva  şcoli care ar putea avea probleme din acest punct de vedere. Dorim soluţionarea de urgenţă a acestor probleme, fiind vorba despre Colegiul Naţional „Coriolan Brediceanu”, Colegiul  Naţional „Iulia Hasdeu”, Şcoala cu clasele I-VIII „Eftimie Murgu”, Şcoala de Arte Frumoase „Filaret Barbu”, Grupul Şcolar „Ştefan Odobleja” şi Şcoala cu clasele I-VIII nr. 2.  De asemenea, am solicitat transformarea Grădiniţei PN 7 în grădiniţă cu program prelungit, întrucât în zona Stadion nu există nici o grădiniţă de acest fel”, a declarat edilul lugojean. Cât priveşte problema burselor sociale, primarul Francisc Boldea a afirmat: „Am avut măcar satisfacţia că domnul inspector general a recunoscut faptul că a greşit atunci când a afirmat că sunt asigurate bursele pentru copiii din municipiul Lugoj. Doresc să vă informez că până acum sunt neplătite 183 de burse la Colegiul Naţional „Iulia Hasdeu”, 156 la Colegiul Naţional „Coriolan Brediceanu”, 60 la Grupul Şcolar „Ştefan Odobleja”, 83 la Grupul Şcolar „Valeriu Branişte” şi 125 la Grupul  Şcolar „Aurel Vlaicu”. În concluzie, toatele bursele pentru elevii din oraş sunt neplătite”.

O întâlnire corectă

Din punct de vedere al inspectorului general şcolar Marin Popescu, întâlnirea cu primarul Lugojului a fost corectă. „Din perspectiva mea, întâlnirea cu domnul primar Boldea a fost una corectă. Am ajuns la concluzia că trebuie să facem front comun în interesul comunităţii educaţionale din Lugoj, în interesul elevilor, din perspectiva investiţiilor”. Prioritare sunt grădiniţa din cartierul Balta Lată şi Grădiniţa PN7. De asemenea, am discutat şi despre posibilitatea ca unele unităţi şcolare să fie conectate la programul „Casa verde”, pentru dotarea cu panouri solare”, a declarat Marin Popescu, menţionând şi că discuţiile au vizat şi reţeaua şcolară. „Este prematur să discutăm despre comasarea unor şcoli. Majoritatea unităţilor de învăţământ din Lugoj au suficient de mulţi elevi. Există numai unele sincope, care, cu siguranţă, vor fi rezolvate”, a spus Marin Popescu. Cât priveşte problema burselor, inspectorul general a precizat că prin Inspectoratul Şcolar Judeţean au fost transmise centrelor bugetare bursele “bani de liceu”. „În Lugoj, 418 liceeni beneficiază de aceste burse. Suntem la zi cu banii de liceu. Aceşti bani de liceu au fost transmişi către toate unităţile de învăţământ, până la sfârşitul lui noiembrie. Pentru tot judeţul au fost acordaţi 800.000 de lei”, a declarat Marin Popescu.

„Autorităţilor locale trebuie să asigure buna funcţionare a şcolilor”

Problema burselor şi a investiţiilor a fost abordată şi de către inspectorul general adjunct, Francisc Halasz. „Trebuie să clarificăm un lucru. În afara burselor „bani de liceu” şi a burselor pentru elevii din Republica Moldova, care sunt date de minister, celelalte burse sunt problema autorităţilor locale, nu a ministerului Educaţiei şi a Inspectoratului Şcolar. În bugetul fiecărei comunităţi se prevăd bani pentru aceste burse. Noi, la Inspectoratul Şcolar, centralizăm aceste date şi dăm criteriile conform cărora se pot acorda aceste burse. Noi bani pentru aceste burse nu dăm. Şi acest lucru se întâmplă din anul 2001, când patrimoniul şcolilor a trecut la autorităţile locale. Iar în ceea ce priveşte investiţiile, trebuie ştiut că problema întreţinerii şcolilor şi a investiţiilor la nivel de unitate de învăţământ, intră în competenţa autorităţilor locale. Şi aceşti bani trebuie alocaţi din veniturile proprii ale primăriilor. Obligaţia revine autorităţilor locale să asigure buna funcţionare a unităţilor de învăţământ”, a spus Francisc Halasz.

Comentarii

comentarii