Consiliul Concurenței vrea să reducă durata contractelor pentru reparații de drumuri, contracte care, încheiate pe decenii, reprezintă de fapt forme de alimentare a firmelor de casă cu bani de către autorități. După ce a găsit contracte pentru lucrări de reparații a drumurilor încheiate de autoritățile locale pe 10, 20 sau chiar 30 de ani, Consiliul Concurenței vine cu recomandarea ca durata unor astfel de contracte să nu depășească 5 ani.
De pildă, de cârpirea străzilor din Constanța se va ocupa până în 2043 firma Confort Urban, pe care Primăria o controlează și căreia i-a delegat, încă din 2013, de pe vremea lui Radu Mazăre, administrarea tuturor străzilor din oraș. Între 2016 și 2018, potrivit datelor Consiliului Concurenței, s-au modernizat doar 13 kilometri de străzi.
Contracte pentru reparații de drumuri cu durată mare au semnat și alte autorități publice locale, precum cele din Târgu Jiu, Zalău sau Piatra-Neamț.
Primăria din Iași a semnat chiar un contract cu perioadă nespecificată.
În perioada 2016-2018, Capitala a plătit cei mai mulți bani pentru lucrări la drumuri, peste 208 milioane de lei. Pe locul secund se află Cluj-Napoca, cu peste 191 milioane de lei. Topul este completat de Timișoara. Primăria Timișoara a plătit în aceeași perioadă pe întreținerea celor 655 de kilometri de străzi 182 de milioane de lei.
Cele mai lungi contracte de lucrări la drumuri și străzi
Constanța: 30 de ani
Piatra-Neamț: 20 de ani
Zalău: 12 ani
Târgu Jiu: 10 ani
Iași: perioada nespecificată
(sursa: Consiliul Conncurenței)
Topul banilor plătiți pentru reparații de drumuri între 2016 și 2018
Bucureşti: 208,52 milioane lei
Cluj-Napoca: 191,18 milioane lei
Timișoara: 182,19 milioane lei
(sursa: Consiliul Conncurenței)