Acasă Actualitate Consiliul Elevilor vrea o “Şcoală Altfel”

Consiliul Elevilor vrea o “Şcoală Altfel”

521
DISTRIBUIȚI

”Şcoala altfel” oferă posibilitatea elevilor de a participa la activităţi pliate direct pe nevoile şi interesele lor, la activităţi non-formale.  Programul educaţional extracurricular se va desfăşura în săptămâna 2 – 6 aprilie a acestui an. Partener al Ministerului Educaţiei Cercetării Tineretului şi Sportului, Consiliul Naţional al Elevilor se implică activ în iniţierea şi organizarea activităţilor ce urmează să se desfăşoare la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ preuniversitar şi nu numai. Un rol important le revine Consiliilor Judeţene ale Elevilor, care comunică în permanenţă cu Inspectoratele Şcolare Judeţene, dar mai ales consiliilor şcolare ale elevilor, ale căror reprezenanţi vor participa până la data de 24 februarie la şedinţele consiliilor de administraţie din fiecare unitate de învăţământ. Elevilor nu le revine doar dreptul de a alege acţiunile la care doresc să participe, ci şi cel de a propune sau organiza evenimente. ”Şcoala altfel" reprezintă oportunitatea reinventării partenerilor implicaţi în actul educaţional, momentul în care toţi factorii decidenţi iau contact: elevi, profesori şi părinţi stimulând astfel creşterea participării la actul decizional şi iniţierea de activităţi care să dezvolte competenţe cheie, necesare, prin intermediul educaţiei non-formale, căreia şcoala îi poate fi gazdă şi cadru de manifestre. La începutul lunii martie, programul pentru săptămâna ”Şcoala altfel” va fi adus la cunoştinţă tuturor elevilor din fiecare unitate de învăţământ în parte, aceştia putând să opteze fiecare pentru acţiunile dorite, etapa imediat următoare fiind organizarea activităţilor care cuprind diverse categorii: cinematecă, traininguri, concursuri de talente, competiţii sportive, dezbateri, acţiuni de cetăţenie participativă, acţiuni ecologice, umanitare,  voluntariat. Elevii susţin această iniţiativă a ministerului. Preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor, Andrei Petre, declară: ”Şcoala şi studiul trebuie să aibă prioritate în faţa altor tentaţii specifice vârstei! Este, însă, momentul în care putem să desfăşurăm activităţi pe placul nostru în cadrul şcolii. Este timpul în care putem acţiona, interacţiona, ne putem implica şi putem multiplica iniţiativele noastre în dezvoltarea vieţii comunităţii şcolare. Acest element va face din şcoală o plăcere şi nu o obligaţie. Învăţarea cunoaşte mai multe forme, educaţia non-formală fiind una din componentele ce nu trebuie neglijate”.

Comentarii

comentarii