Acasă Actualitate Consiliul Local Timişoara a spus nu fuziunii Aeroporturilor Timişoara şi Arad

Consiliul Local Timişoara a spus nu fuziunii Aeroporturilor Timişoara şi Arad

DISTRIBUIȚI

Consilierii locali au aprobat intrarea în acţionariatul Aerportului Timişoara, nu în cel al Companiei Aeroportuare Banat
Consilierii locali timişoreni au votat în unanimitate proiectul aflat pe ordinea de zi în şedinţa de luni. A fost vorba despre aeroportul din Timişoara. Într-o primă parte consilierii locali au votat primul articol (care iniţial a fost al doilea) prin care se spune că “se respinge ca prematură propunerea de fuziune a aeroporturilor din  Timişoara şi Arad şi formarea Companiei Aeroportuare Banat, din cauza nefundamentării ei din punct de vedere economic, tehnic, financiar şi juridic cu niciun document din partea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, contraveniind tuturor strategiilor locale, judeţene şi regionale” şi al doilea articol, prin care Consiliul Local Timişoara îşi afirmă disponibilitatea de a participa la acţionariatul Aeroportului Internaţional Timişoara Traian Vuia. Adică la Aeroportul Timişoara, nu la Compania Aeroportuară Banat. S-a solicitat Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii(MTI) transmiterea următoarelor: studiul de fezabilitate sau/şi Studiul de oportunitate referitoare   la crearea Companiei  Naţionale Aeroportuare Banat, principiul în baza căruia se vor stabili cotele de participare a acţionariatului noii societăţi şi orice alte documentaţii pe care ministerul le consideră importante cu privire la acest subiect. Proiectul cu cele două articole a fost votat în unanimitate de către cei 22 de consilieri prezenţi în sală. Asta după mai bine de două ore de discuţii…Ministerul Transporturilor a solicitat un punct de vedere Consiliului Local Timişoara privitor la intrarea în acţionariatul Companiei Aeroportuare Banat ce urmează să se creeze prin fuziunea Aeroporturilor Arad şi Timişoara. 

“A ne cere nouă să dăm avize aşa numai pe impresii şi pe impresiile altora… eu nu pot să fac aşa ceva…”
“Această adresă ne-a parvenit în cursul dimineţii de 27 august care ne expune textual ca până luni să  ne exprimăm punctul de vedere în ceea ce priveşte Compania aeroportuară Banat. Dincolo de anumite inadvertenţe de exprimare şi dincolo de modul în care s-a redactat această hotărâre sunt nişte chestiuni grave, inadvertenţe. Hotărârea Consiliului Local Arad nu există şi hotărârea Consiliului Judeţean Timiş nu există în forma cerută. În privinţa fuziunii nu am date să mă pronunţ. Normal ar fi să avem la dispoziţie o documentaţie tehnică. Ministerul a insistat pe această temă. Ministerul şi domnul Pistru nu au răspuns la două adrese pe care noi le-am trimis în 24 şi 27 august. Deşi am solicitat în repetate rânduri, nu am primit asemenea lucruri deoarece din păcate se pare că nu există. Aeroportul Internaţional Traian Vuia din Timişoara este al doilea din ţară din punct de vedere al traficului aerian. Proiectul de fuziune al celor două aeroporturi încalcă în mod flagrant prevederile legii. Niciuna din strategiile locale, judeţene şi regionale nu prevede un asemenea proiect. De la MTI nu am primit nici un material care să ateste din punct de vedere economic, financiar, necesitatea acestei investiţii. Personal cred că atunci când am un aeroport ca Aeroportul Timişoara care are o piaţă de aproape un milion de pasageri pe an, care are infrastructură, posibilităţi de dezvoltare pe locaţia existentă, în mod normal efortul ar trebui să se concentreze pe dezvoltarea în continuare a acestui aeroport”, a spus primarul Timişoarei Gheorghe Ciuhandu. Consilierii locali au votat astfel că nu sunt de acord cu această fuziune deoarece nu au datele necesare pentru a le analiza şi a-şi exprima o opinie în cunoştinţă de cauză. “Cred că ceea ce ni se cere nouă în momentul de faţă în lipsa unor argumente de natură tehnico-economică-financiară nu poate fi abordat. Nu dorim să ne situăm pe poziţii adverse Aradului şi judeţului Arad, trebuie să colaborăm cu ei, dar această colaborarere trebuie să fie benefică pentru toată lumea, trebuie să fie la vedere, nu pe nişte impresii şi planuri care azi sunt, mâine nu sunt. Din datele pe care le am nu am primit şi nu sunt convins că această fuziune propusă poate fi de folos Timişoarei. A ne cere nouă să dăm avize aşa numai pe impresii şi pe impresiile altora… eu nu pot să fac aşa ceva…”, a mai spus primarul Gheorghe Ciuhandu.

“O să cer demisia acestui secretar de stat care-şi permite să mintă în asemenea hal”
Primarul Timişoarei a fost susţinut şi de viceprimarii Timişoarei şi de consilieri judeţeni. “Subscriu în totalitate la ceea ce domnul primar a prezentat ca şi expunere de motive. În nota de fundamentare a proiectuului de hotărâre care trebuia votat la Arad se spune foarte clar cum că se doreşte construirea unui aeroport internaţional la jumătatea distanţei între Arad şi Timişoara. Mi se pare foarte grav că un secretar de stat îşi permite într-o adresă să mintă. În acest moment nu există nici un fel de hotărâre de consiliu la Primăria Municipiului Arad, nu numai la CJ Timiş. Aici vorbim de un secretar de stat care-şi permite într-un act oficial să mintă. O să cer demisia acestui secretar de stat care-şi permite să mintă în asemenea hal. Cred că este benefică intrarea Consiliului Local Timişoara la Aeroportul Internaţional Traian Vuia Timişoara”, a spus viceprimarul sorin Grindeanu. A fost pus accentul pe faptul că Consiliul Local Arad şi Consilul Judeţean Timiş nu au luat nici o decizie în sensul intrării lor în Compania Aerportuară Banat, deşi în scrisoarea trimisă primăriei din Timişoara de către secretarul de stat Eusebiu Pistru se spune că acest lucru s-a făcut. Mai mult, nu se cunoaşte niciun detaliu despre noua companie la care sunt invitaţi să adere.

“Consiliului Local Timişoara i se întinde o capcană”
“Eu în numele grupului liberal din Consiliul Local Timişoara solicit demisia acestui secretar de stat pentru crasă lipsă de peofesionalism. Ce este Compania Aeroportuară Banat? Există interese obscure în spatele acestei afaceri. Capcana este următoarea – acceptaţi sau nu să faceţi parte din această companie? Dacă acceptăm se va spune ce-ar fi să dăm o pondere egală Timişoarei şi Aradului în această companie? Dacă se face o evaluare a activelor valorile vor fi apropiate. În practicile internaţionale factorul care conteazză este cifra de afaceri. Cu foarte multă abilitate, cu foarte mult profesionalism, Consiliului Local Timişoara i se întinde o capcană. De ce nu se ia în discuţie intrarea Aeroportului Arad în acţionariatul Aeroportului Internaţional Timişoara? Este destul de ciudat”, a spus consilierul local Ciprian Bogdan.

“Nu cred că în aceste condiţii care se prevăd vom putea să spunem vreodată da”
“Din punct de vedere politic Aradul a beneficiat de un sprijin politic nu întotdeauna bazat pe criterii foarte ortodoxe”, a spus consilierul local Traian Stoia. “Este inimaginabil. Nu cred că în aceste condiţii care se prevăd vom putea să spunem vreodată da”, a spus şi consilierul local Adriana Blaj. Un schimb de replici a avut loc între executivul primăriei şi consilierul local Ovidiu Ciuhandu. “Dacă tot discutăm de istorie, în urmă cu 2-3 ani de zile, CJ Timiş îşi manifesta dorinţa de a fi acţionar. Dumneavoastră, la fel ca în 1996 nu aţi solicitat acest lucru. Distinşii domni au creat o polemică aprinsă între Arad şi Timişoara. Au avut nevoie de un subiect. MTI care este proprietar ne-a invitat să fim parte. PD-L va vota pentru intrarea în acţionariatul aeroportului Timişoara. Nu s-a pus niciodată problema ca sediul să se mute de la Timişoara la Arad. Nu s-a pus niciodată problema schimbării directorilor. Vizavi de previziunile care s-au expus aici, văd că şi în cadrul Consiliului Local Timişoara au apărut peroane de genul acesta, de prezicători. PDL va vota pentru intrarea în acţionaritaul Aeroportului Inteenaţional Timişoara”, a spus consilierul local PDL Ovidiu Ciuhandu. Consilierul local a continuat şi coarda s-a întins, făcându-l pe primarul Timişoarei să izbucnească: “Tupeul, aroganţa, jignirile pe care le debitaţi nu ţin cont de argumente”.

Dezbatere publică
“Am crezut căî trebuie să trecem dincolo de culoarea politică ca să opriim un anumit proiect al acestui Minister al Transportului, mai degrabă a acestui secretar de stat. Mai important pentru timişoreni este ca noi să fim uniţi”, a spus vicperimarul Sorin Grindeanu. Consiliul Consultativ pentru Strategia Timişoarei reprezentat de Ovidiu Şandor şi-a exprimat punctul de vedere prin care “constată tratarea politicianistă” şi solicită Consiliului Local Timişoara aun refuz cel puţin până la trimiterea documentaţiilor şi lămurirea problemei.  “Noi în CJ Timiş nu am discutat această problemă, nu este nici o hotărâre a consiliului judeţean în acest sens”, a spus consilierul judeţean Viorel Sasca. De asemenea, s-a propus desfălşurarea unei dezbateri publice cu oamenii din administraţie, politicieni, oameni de afaecri şi cetăţenii Timişoarei. Prima dezbatere va avea loc cel mai probabil joi la ora 19 la Primăria Timişoara. Acest lucru a fost propus atât de primărie cât şi de deputatul PNL Horia Cristian. De asemenea, s-a cerut redactarea unei adrese oficiale către ministrul Radu Berceanu şi secretarul de stat Eusebiu Pistru pentru ca aceştia să participe la şedinţă.

Comentarii

comentarii