Acasă Actualitate Contract de 2,18 miliarde de lei pentru modernizarea infrastructurii feroviare pe Ronaţ...

Contract de 2,18 miliarde de lei pentru modernizarea infrastructurii feroviare pe Ronaţ Triaj – Arad, semnat de CFR

DISTRIBUIȚI

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA anunţă că, joi, a fost semnat contractul de modernizare a infrastructurii feroviare în valoare de 2,18 miliarde lei, fără TVA, pentru Lotul 4 Ronaţ Triaj – Arad, aferent obiectivului “Modernizarea liniei CF Caransebeş – Timişoara – Aradˮ, finanţat cu fonduri nerambursabile prevăzute în Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR).

Potrivit CFR SA, directorul general Ion Simu Alexandru şi asocierea Webuild SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA – Timişoara – Arad Lot 4, reprezentată de Martinez Sonnendrucker Pablo, au semnat, în prezenţa ministrului Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, contractul în valoare de 2.184.174.656,60 lei, pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe secţiunea Ronaţ Triaj – Arad (lotul 4), aferentă obiectivului Modernizarea liniei CF Caransebeş – Timişoara – Arad (162,19 km), pentru creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.

“Am semnat al doilea contract important pentru modernizarea infrastructurii feroviare pe tronsonul Caransebeş – Timişoara – Arad, inclus în PNRR, este vorba despre secţiunea Ronaţ Triaj – Arad, care are o lungime de 54,86 km, iar ca noutate de menţionat este faptul că această secţiune va fi proiectată cu cale ferată dublă pe o distanţă de 50,33 km din lungimea totală a traseului, un avantaj din punct de vedere al creşterii capacităţii de exploatare feroviară, nu doar pentru transportul de călători, dar şi pentru cel de marfă. Prin semnarea acestui contract, în valoare de 2,18 miliarde lei, programul de modernizare a infrastructurii feroviare la standarde europene, pe o lungime de 68,72 de km de cale ferată, de la Timişoara Est la Arad, intră în linie dreaptă”, a declarat Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA.

Durata de implementare a contractului, în valoare de 2,18 miliarde lei, fără TVA, este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare şi 36 de luni pentru execuţia lucrărilor.

Conform sursei citate, asocierea Webuild SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA – Timişoara – Arad Lot 4 va elabora proiectul tehnic şi va executa lucrările de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe secţiunea Ronaţ Triaj – Arad (lotul 4), în lungime de 54,86 km, lucrări civile în staţiile Sânandrei, Băile Calacea, Orţişoara, Vinga, Sag şi Aradu Nou, în 2 halte de călători, 1 haltă comercială de mărfuri, lucrări de modernizare a lucrărilor de artă – 6 poduri şi 39 podeţe, sisteme automate de semnalizare la 7 de treceri la nivel cu calea ferată, lucrări specifice de exploatare feroviară, precum şi lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 şi GSM-R) şi BLAI pe întregul traseu.

De asemenea, în cadrul lucrărilor aferente secţiunii Ronaţ Triaj – Arad sunt incluse următoarele obiective de utilitate publică şi feroviară: 6 pasarele pietonale în staţiile Sânandrei, Băile Calacea, Orţişoara, Vinga, Sag şi Aradu Nou, o pasarelă edilitară în Aradu Nou, 4 pasaje superioare în staţiile Sânandrei (DJ692A), Orţişoara (DJ693), Carani (DJ692), Vladimirescu (DN7), 11 pasaje inferioare, dintre care 9 în Aradu Nou, 1 în staţia Orţişoara, respectiv 1 pasaj în staţia Sag, panouri fonoabsorbante pe o lungime totală de 9.410 m; rampe de încărcare-descărcare în staţiile Orţişoara, Vinga şi Aradu Nou.

Obiectivul general al contractului este modernizarea liniei de cale feratǎ pe întregul traseu, servicii feroviare moderne în spaţiile destinate publicului călător, îmbunătăţirea condiţiilor de exploatare şi operare feroviară, necesare maximizării volumului de mărfuri transportate, precum şi îmbunătăţirea geometriei traseului şi sporirea capacităţii portante a căii pentru a permite circulaţia trenurilor cu viteza de până la 160 km/h, modernizarea staţiilor şi haltelor de mişcare, adaptând capacitatea de exploatare la volumul de trafic şi la necesităţile tehnologice, modernizarea clădirilor staţiilor de călători, construirea de pasarele şi ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare, dublarea liniei (funcţie de condiţiile de relief), lucrări poduri/podeţe, sistem de drenaj, îmbunătăţirea terenului de fundare şi a terasamentelor; lucrări pentru rridicarea niveletei căii şi protecţia antierozionala a terasamentului de cale ferată în zonele inundabile, montare de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferată ce străbat localităţi, instalaţii de centralizare electronică şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R), modernizarea echipamentului de telecomunicaţii, montarea de încălzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, în staţii, în halte de mişcare şi la ramificaţii, pentru a combate efectele înzăpezirii liniei CF.

Linia de cale ferată Caransebeş – Timişoara – Arad beneficiază de finanţare în cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusă în Planul investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 – 2030.

 

Comentarii

comentarii