Acasă Actualitate Criză combătută cu noi taxe, la Timişoara

Criză combătută cu noi taxe, la Timişoara

DISTRIBUIȚI

Modificări propuse pentru regulamentul Telpark

Timişorenii ar putea fi nevoiţi să plătească şi pentru a parca în faţa casei * Intervalul orar în care se taxează staţionarea va fi prelungit, iar ziua de sâmbătă va deveni tot „cu taxă”

Sistemul de parcare cu taxă Telpark, hulit de mulţi şoferi timişoreni, va suferi noi modificări, în cazul în care consilierii locali ai Timişoarei aprobă prin vot propunerile formulate de specialiştii Administraţiei Domeniului Public (ADP), firmă ce deţine licenţa Telpark. Deşi se aminteşte frecvent de criza economică ce afectează şi România, multe din modificările propuse nu sunt deloc în avantajul timişorenilor. Astfel, dacă acum, taxa pentru staţionare în zonele Telpark trebuie achitată doar în intervalul orar 08,00-17,00, de luni până vineri, în eventualitatea aprobării de către aleşii municipali a proiectului de hotărâre privind regulamentul de parcare, intervalul orar se va extinde până la ora 19, în plus, sâmbăta fiind aplicat între orele 08,00-13,00.

Plată pentru parcat în faţa casei

Abonamentul Locatar, destinat şoferilor care locuiesc în zone Telpark, va costa, în cazul aprobării propunerilor ADP de către aleşii locali, 5% din valoarea abonamentului general anual. Va fi valabil doar pe o rază de 50 de metri faţă de domiciliul şoferului şi va putea fi eliberat doar după ce şoferul dovedeşte, cu acte de la primărie, că nu deţine garaj în zonă.

Restricţii în zonele pieţelor agroalimentare şi ale unor instituţii

În urma numeroaselor plângeri depuse de timişoreni care locuiesc lângă pieţe agroalimentare, se va interzice ca maşinile să  staţioneze în parcările pieţelor mai mult de o oră. Asta pentru că, în prezent, parcările din preajma pieţelor agroalimentare sunt confiscate de pieţari, care îşi expun marfa la vânzare direct din maşini. „În situaţia depăşirii perioadei de staţionare de o oră, operatorul poate proceda la ridicarea, transportul şi depozitarea autovehiculelor în cauză într-un loc special amenajat, autovehicule care nu se vor elibera decât după prezentarea dovezii plăţii contravalorii acestor servicii”, se arată în referatul proiectului de hotărâre privind modificarea regulamentului de parcare.
În vecinătatea unor instituţii publice, zone cu flux mare de personae, deci şi de maşini, vor putea fi introduse alte restricţii. Nu se va putea staţiona în zonele respective mai mult de două ore. În schimb, reprezentanţii ADP propun ca primele 15 sau 30 de minute de staţionare în zonele respective să fie gratuite. Iată cum sună modificarea regulamentului: “se poate stabili ca primele 15 minute ale staţionarii să fie gratuite, cu condiţia afişării la loc vizibil în interiorul autovehiculului a unui imprimat având forma unui ceas, validat corespunzător, ce se va achiziţiona de la punctele de desfacere a tichetelor. În cadrul aceluiaşi perimetru se vor putea construi locuri de parcare speciale, care să permită parcarea gratuită pe o perioadă de 30 de minute, în baza aceloraşi considerente mai sus-menţionate. În acest perimetru, abonamentele îşi încetează valabilitatea. Atât în situaţia staţionării gratuite pe durata de 15, respectiv 30 de minute, utilizatorii vor fi nevoiţi să achiziţioneze imprimatul mai sus-menţionat, ce va fi setat pe ora si minutul pornirii începutului staţionarii”. Conform DEX, verbul “a achiziţiona” înseamnă “a cumpăra”, deci se înţelege că se va putea parca gratuit după plătirea imprimatului în formă de ceas, ce va putea fi cumpărat de la chioşcuri. 

Camioanele nu vor putea fi parcate în zonele Telpark

O schimbare ce va fi salutată de mulţi şoferi timişoreni, în cazul în care va fi aprobată, vizează interzicerea parcării camioanelor de peste 3,5 tone în zonele Telpark. Drept urmare, ADP nu va elibera abonamente sau tichete pentru astfel de autovehicule.

Taxe Da, parcări BA

Proiectul de hotărâre cuprinzând modificările menţionate, dar şi alte propuneri pentru schimbarea regulamentului de parcare, va fi supus la vot în următorul plen al Consiliului Local Timişoara. Cum Telpark a reprezentat în permanenţă un subiect fierbinte, este foarte posibil să asistăm la dispute aprinse între consilieri. Cu atât mai mult cu cât unele propuneri îi revoltă pe mulţi dintre şoferii timişoreni. Asta pentru că, dacă extinderea parcărilor din Timişoara se desfăşoară în ritm foarte lent şi cele create sunt folosite plătind taxe suplimentare, iar parcările subterane sau supraterane sunt încă doar vise frumoase pentru timişoreni, mânuitorii sistemului Telpark nu ezită când vine vorba de aplicarea unor noi taxe sau extinderea intervalelor de aplicare a taxelor existente.
 

Comentarii

comentarii