Acasă Actualitate Cronicile Medici’s: Vreau să zbor! (Certificatul european de zbor)

Cronicile Medici’s: Vreau să zbor! (Certificatul european de zbor)

DISTRIBUIȚI

”Dacă visezi să pilotezi coloși ca Airbus 380 ori Boeing 777 sau doar să te plimbi cu avioane ușurele ca Cessna,Piper ori Socata, prezintă-te la un examinator aeromedical european autorizat să faci testele medicale impuse obținerii certificatului medical  EASA Clasa 1, 2 LAPL. Clinicile Medici’s sunt autorizate și te așteaptă!”, spune Dr Nicoleta Năstăsie, medic specialist, examinator aeromedical AME cu atestat în Medicină Aerospațială.

Care sunt etapele licențierii medicale?

Examinatorul aeromedical european autorizat/AME este medicul care va decide aptitudinea și va elibera certificatul medical. Examinările medicale sunt impuse de normativele europene și sunt specifice fiecărei clase de zbor.

După ce completezi formularul de aplicație, unde vei detalia toate bolile de care ai suferit sau suferi, tu si rudele tale materne și paterne, declarația ta va fi analizată de AME.

Dacă istoricul nu include boli care contravin normativelor, vei trece la următoarele investigații: teste de laborator, examinare clinică generală, EKG, examinare oftalmologică și ORL, audiometrie.

Fiecare examinare poate fi în standarde sau deviată, urmând ca alte examinări să fie impuse, ca și complementare.

După ce ai trecut toate testele și ești apt clinic,  AME îți eliberează certificatul medical european, care este înseriat, are un termen de valabilitate standard sau personalizat, având recunoaștere în toată Uniunea Europeană.Cu acest certificat medical dobândit, te poți înscrie la o școală de pilotaj pentru obținerea licenței de zbor.

Care sunt clasele de zbor?

Piloții comerciali fac parte din Clasa 1.Ei sunt cei care ne pot duce chiar și de pe un continent pe altul și au răspunderea multor vieți!Vârsta minimă pentru a aplica este de 18 ani, vârsta de retragere este la 65 de ani.

Piloții sportivi de planor, balon, parașută, sau de avioane ultra ușoare sau ușoare, privați sunt  Clasa 2.Ei nu transportă alte persoane, Însă și viată lor este la fel de prețioasa.Vârsta minimă de aplicare este de 16 ani, iar vârsta maximă este determinată de limita când la care pot trece examenul medical.

Piloții de agrement sunt încadrați la LAPL și sunt un fel  „șoferi B” de pe autostradă, dar în aer, cu avioane și elicoptere de aproape 2 tone.Vârsta minimă de aplicare este de 16 ani, iar vârsta maximă este determinată de limita când la care pot trece examenul medical.

Însoțitorii de bord sau stewarzii vor zbura doar cu avioane comerciale și piloți comerciali, sunt atestați medical identic ca ceilalți, conform normativelor europene.Vârsta minimă de aplicare este de 18 ani, vârsta de retragere este la 65 de ani.

Controlorii de trafic aerian intră înClasa 3.Aceștia nu zboară, Însă răspund de fluența traficului aerian și de mii de vieți.Vârsta minimă de aplicare este de 18 ani, vârsta maximă de retragere este la 65 de ani.

Care sunt condițiile de pierdere a privilegiilor medicale certificate?

Certificatul tău medical va avea o valabilitate înscrisă de AME, dar orice modificare a stării tale de sănătate te va aduce în fața AME, pentru reevaluare și recertificare.

Spre exemplu, o sarcină în evoluție normală de 16 săptămâni, descalifică stewardesele, dar descalifică femeia pilot doar la vârsta de 26 de săptămâni.Intervențiile chirurgicale abdominale îi descalifică pe toți, pentru cel puțin 3 luni. Stentul descalifică pentru cel puțin 6 luni, cu revenire la zbor, doar dacă se poate dovedi revascularizarea optimă.Bolile psihice dobândite descalifică definitiv.

Nu uita, viața ta și viețile celorlalți sunt importante!Menține-te sănătos, declară-ți orice afecțiune apărută la AME, spre binele tău și a celorlalți.

Comentarii

comentarii