Acasă Actualitate Culiță Chiș precizează de ce tramvaiele Bozankaya rămân blocate în intersecții, lucru...

Culiță Chiș precizează de ce tramvaiele Bozankaya rămân blocate în intersecții, lucru ce ”nu reflectă neapărat” poziția Primăriei Timișoara

DISTRIBUIȚI

După apariția în spațiul public a unor discuții referitoare la desele blocări în trafic a tramvaiul „Timișoara”, produs de compania Bozankaya și finanțat din fonduri europene, contract în valoare de 155.790.000,00 lei, fără TVA, managerul de proiect Culiță Chiș, a transmis următoarele precizări:

”Până în prezent au fost livrate la Timișoara 9 tramvaie dintre care 6 tramvaie au fost recepționate și înregistrate, iar 3 tramvaie sunt în curs de recepționare și înregistrare pentru punerea lor în circulație.

Tramvaiul „Timișoara” este un tramvai foarte performant și corespunde întru totul caietului de sarcini, obținând și Agrementul tehnic din partea Autorității Feroviare Române, iar cele 57 de teste și încercări ce s-au efectuat asupra noilor tramvaie au fost realizate în cele mai performante laboratoare acreditate din lume (Germania, Spania, Cehia) împreună cu specialiștii Autorității Feroviare Române.

Referitor la situațiile în care tramvaiele rămân blocate în intersecții, după o cercetare amănunțită asupra situației, realizată de echipa Primăriei Municipiului Timișoara împreună cu echipa tehnică a Bozankaya, a reieșit că singura cauză a blocării tramvaielor este că acestea trebuie să traverseze anumite sectoare care se intersectează cu linia contact de troleibuz, moment în care tramvaiele rămân fără tensiune, această situație tehnică fiind o practică de manual.

În aceste cazuri, pentru a evita incidentele amintite mai sus, vatmanul trebuie să respecte o procedură, conform instruirii efectuate de reprezentanții furnizorului. Din experiența în domeniul de activitate se cunoaște că cea mai bună instruire este reprezentată de partea practică efectuată în traseu de către vatmani la bordul noilor tramvaie, însă toate acestea necesită timp pentru ca vatmanii să se obișnuiască cu noua tehnologie. Mai mult, în practica din traseu, vatmanii sunt foarte prudenți în procedurile de operare a noilor tramvaie pentru a nu produce daune asupra acestora”. 

Conform unei precizări ulterioare a Primăriei Timișoara, comunicat ”nu este transmis de Primăria Municipiului Timișoara și nu reflectă neapărat poziția instituției, fiind trimis în nume propriu de un angajat”.

Comunicatul transmis de Culiță Chiș poartă totuși antetul Primăriei Timișoara, fiind semnat nu doar de ”un angajat”, ci de chiar directorul general la Direcției generale drumuri, poduri și rețele de utilități.

Comentarii

comentarii