Acasă Economic Cum poţi găsi un loc de muncă utilizând Facebook, Youtube sau Linkedin

Cum poţi găsi un loc de muncă utilizând Facebook, Youtube sau Linkedin

383
DISTRIBUIȚI

Sfaturi de la un expert al International University of Monaco (Grupul INSEEC)

Este recunoscut faptul că social media au revoluționat modul de a face business, însă ele au creat și oportunități excepționale de recrutare, dacă sunt utilizate după anumite reguli. Rețele online ca Linkedin, Smallworld, Xing, Twitter, Facebook, Youtube sau bloguri și site-uri specializate încep să ocupe o parte din ce în ce mai importantă în strategiile de recrutare.

 Lărgind foarte mult rețelele personale și profesionale și permițând o clasificare foarte precisă a fiecărui contact, rețelele sociale au accentuat importanța brandingului personal și necesitatea de a elabora o strategie de marcă online. Utilizarea rețelelor sociale pentru recrutare înseamnă, înainte de toate, construirea unei strategii online și aplicarea unor reguli de bază, dar cruciale. Sophie de Lorenzo, director al Biroului Career Services & Corporate Relations al International University of Monaco (Grupul INSEEC), care a lucrat mai mulți ani ca recrutor în cabinete internaționale renumite, oferă câteva sfaturi practice de utilizare a rețelelor sociale de manieră eficientă pentru căutarea unui loc de muncă:
 
Considerați-vă o marcă și creați această marcă cu o viziune pe termen lung  
 
Demersul tradițional presupune că rolul celui care caută un loc de muncă și cel al angajatorului sunt clar definite : primul încearcă să identifice oportunitățile cele mai interesante și își adaptează strategia de „self marketing” (CV-uri, scrisori de motivație, referințe) la cererile angajatorilor. Comunitățile sociale on-line sunt însă, înainte de toate, bazate pe partajarea intereselor commune: fiecare este, în același timp, un potențial angajator, candidat, client, furnizor, etc.. De aceea, toți cei care caută un loc de muncă trebuie să-și considere profilul ca fiind un produs, adică un portofoliu de competențe și aptitudini, care trebuie să fie lansat pe o piață specifică, cea a forței de muncă, plecând de la cunoaștere aprofundată a țintelor, care sunt, în acest caz, companiile și posturile. Fiecare își construiește profilul on-line așa cum se construiește un brand, adică prin crearea unei imagini de sine profesională, cu o viziune pe termen lung, consistentă și coerentă, în concordanță cu comunitățile vizate. Utilizarea rețelelor sociale înseamnă inversarea strategiei de marketing dintr-una de “împingere (Push)”,  într-una “de tragere (Pull)”. explică Sophie de Lorenzo.
 
Gestionați în mod strategic propria marcă online 
 
Cea mai dificilă situație pentru o marcă este atunci când mesajele creează confuzie și, ca urmare, o imagine neclară. Managementul propriei mărci online este dificil deoarece social media cer în general spontaneitate și reactivitate, iar comunicarea este scrisă, deci rămâne vizibilă. Prima regulă este aceea de a evita confuzia rolurilor pe care le puteți avea în cadrul diferitelor comunități online, a diverselor identități și deci a mai multor mărci. În comunitatea profesională trebuie să fiți “expertul  abordabil” care propune conținut și un aviz echilibrat : la fel ca în timpul interviurilor de angajare, fiți nerăbdători să-i ascultați pe ceilalți, nu fiți critici și nu cenzurați, publicați răspunsuri bazate pe fapte și nu pe sentimente și invitați lumea la discuții offline într-o a doua etapă. În schimb, pe Facebook și alte comunități personale puteți să fiți mai spontani, să împărtășiți opinii tranșante sau să vorbiți despre propriile sentimente. 
 
Combinați strategia de networking tradițională cu cea digitală 
 
Multe studii au remarcat faptul că majoritatea joburilor provin din networking, indiferent dacă este vorba de perioada dinaintea sau de cea de după apariția web-ului 2.0. Însă rețelele sociale online măresc viteza și accesul la oferta de joburi, iar platformele de networking profesional ca Linkedin sau Xing oferă oportunități incredibile pentru lărgirea propriei rețele sau pentru a fi la curent cu posturile disponibile. Calitatea rețelei sociale online este cheia, însă cantitatea este și ea importantă pentru o mai mare eficiență. Invitați în mod sistematic pe toată lumea pe care o cunoașteți sau o întâlniți să facă parte din rețeaua voastră online și verificați ce contacte aveți în comun și ce profiluri interesante pot avea acestea: dacă întâlniți 5 noi oameni de afaceri sau profesioniști pe săptămână, aceasta înseamnă un potențial de cel puțin 20 de contacte noi care intră în propria voastră rețea. Puteți să abordați în mod direct persoanele pe care nu le cunoașteți, dar nu pentru a cere un job. Baza unei rețele este dezvoltarea unei relații „win-win”, din care fiecare câștigă. Cereți un sfat, o opinie, o expertiză… dar niciodată un loc de muncă. Verificați în mod regulat cine v-a vizitat profilul și invitați persoanele care vi se par interesante. „Cei care caută un job internațional sunt obligați, în zilele noastre, să aibă o strategie în domeniul social media. În același timp, nu uitați modul de recrutare tradițional și continuați să răspundeți anunțurilor publicate de întreprinderi, mergeți la saloane și forumuri de recrutare,” adaugă Sophie de Lorenzo, directorul Biroului Career Services & Corporate Relations al IUM (Grupul INSEEC).

Comentarii

comentarii