Acasă Actualitate Cum putem îmbunătăți mobilitatea în Timișoara după terminarea stării de urgență? Soluția...

Cum putem îmbunătăți mobilitatea în Timișoara după terminarea stării de urgență? Soluția USR Timiș

DISTRIBUIȚI

USR Timiș vine cu propuneri către administrația locală pentru schimbarea, în bine, a mobilității din Timișoara, după 15 mai, când se termină starea de urgență, dar, în același timp,și pentru prevenirea răspândirii COVID-19. Măsurile propuse vizează traficul pietonal, mersul pe bicicletă, munca de acasă, transportul în comun, dar și infrastructura rutieră.

„Orașul în care ne întoarcem nu poate fi același pe care l-am lăsat acum două luni: înghesuit, poluat și murdar. Administrația locală poate folosi următoarele luni de zile pentru a lua măsuri prin care să transforme Timișoara într-un oraș sigur, aerisit și plăcut”, scriu, în data de 8 mai, cei de la USR Timiș, pe site-ul filialei județene a partidului.

În privința traficului pietonal, recomandările useriștilor sunt lărgirea temporară a unor trotuare, reducerea timpilor de așteptare la semafoare, eliminarea trecerilor în „U” – cele unde „traversezi de trei ori, ca sa treci de fapt o stradă” – și eliminarea parcării pe trotuare. „O bandă auto să fie dedicată pietonilor sau bicicletelor, în funcție de specificul zonei”, sugerează USR Timiș.

În beneficiul bicicliștilor, este propusă, de asemenea, extinderea rețelei de piste și pe șosea, ceea ce ar da mai mult spațiu și pietonilor. „Mersul pe bicicleta e remediul găsit de multe orașe europene pentru a realiza distanțarea socială. Fiecare biciclist înseamnă o mașină mai puțin în trafic sau un călător în minus în mijloacele de transport. Bicicleta e răspunsul rapid, ieftin și curat de deplasare într-un oraș de talia Timișoarei”, se arată în proiect.

Pentru companii, membrii USR Timiș recomandă ca angajații să lucreze, pe cât posibil, tot de acasă, atât la privat, cât și în instituții de stat. Pentru situațiile în care acest lucru nu este posibil, aceștia prevăd: „Unde nu e posibil, propunem un program de lucru flexibil – de exemplu, o parte a angajaților să lucrează între 8 și 16-17, o alta între 10 și 18-19”. Mai mult, aceștia consideră că autoritățile locale pot să contacteze marii angajatori pentru a concepe un program defalcat de lucru, pentru a reduce densitatea de călători în orele de vârf.

Pentru transportul în comun, useriștii consideră: „Cel mai important obiectiv este evitarea cu orice preț a aglomerației. Așadar, Societatea de Transport Public Timișoara trebuie să crească frecvența garniturilor, o măsură cu impact clar pentru sănătatea oamenilor.În plus, ar trebui creat un flux de îmbarcare/debarcare sau servirea unui singur vehicul în stație (dacă ajung 2 autobuze/tramvaie/troleibuze în același timp în stație, al doilea va aștepta cu ușile închise eliberarea stației)”.

Cum multe spații tradiționale de întâlnire vor rămâne închise sau lumea le va evita, USR Timiș mai propune: „Cum ar fi să închidem unele străzi din cartiere traficului auto și să le redăm oamenilor? Străzile ar fi astfel transformate în locuri unde copiii fac mișcare, adulții se plimbă sau poate chiar se amenajează acolo terase”, dând exemplul capitalei Lituaniei, Vilnius, unde acest lucru deja se întâmplă.

Comentarii

comentarii