Într-o decizie pronunțată astăzi, 19 noiembrie 2024, Curtea de Apel Timișoara a dispus anularea celei de-a doua organigrame a Primăriei Municipiului Timișoara, aprobată prin Hotărârea Consiliului Local nr. 90/16.03.2022, precum și a mai multor acte administrative emise de primarul municipiului. Decizia vine ca urmare a unui recurs formulat de trei angajați ai instituției, susținuți de sindicatul care îi reprezintă.
Hotărârea instanței
Curtea de Apel Timișoara a admis recursul declarat de Chiș Culiță, Bosioc Dimitrie și Borcsi Gabriela Violeta împotriva unei sentințe a Tribunalului Timiș, modificând parțial decizia inițială. Instanța a dispus:
Anularea Hotărârii Consiliului Local nr. 90/16.03.2022, prin care era aprobată organigrama și statul de funcții pentru aparatul de specialitate al primarului.
Anularea mai multor acte emise de primarul municipiului, printre care preavize și dispoziții ce vizau schimbarea sau eliberarea din funcție a reclamanților.
Acte anulate:
Preavizul emis către Borcsi Gabriela Violeta și Chiș Culiță în aprilie 2022.
Dispoziția de încadrare într-o altă funcție emisă în cazul lui Bosioc Dimitrie.
Dispoziția de eliberare din funcție a Borcsi Gabriela Violeta din poziția de șef serviciu.
Daune și cheltuieli de judecată
Consiliul Local al Municipiului Timișoara și Primarul Municipiului au fost obligați să plătească suma de 11.900 de lei către reclamanți, reprezentând cheltuieli de judecată în recurs.
Aceasta este a doua organigramă a Primăriei Timișoara anulată de instanță, după ce prima încercare de reorganizare a fost respinsă în contextul unor controverse privind legalitatea și transparența procesului. Decizia pune din nou sub semnul întrebării capacitatea administrației locale de a gestiona restructurările administrative.
Tiberiu Negrei, președintele Sindicatului Liber al Salariaților din Primăria municipiului Timișoara, a salutat hotărârea, subliniind importanța respectării drepturilor angajaților și a cadrului legal în procesul de reorganizare.
Această hotărâre ar putea avea implicații semnificative asupra funcționării administrației locale, fiind așteptate reacții oficiale din partea Primăriei și Consiliului Local.
”O să îi cer lui Fritz să facă demersuri pentru anularea dispozițiilor celor care au dat concurs pentru posturile vacante din organigrama anulată și a celor care s-au transferat în baza HCL nr.90/2022”, ne-a declarat Tiberiu Negrei.