Acasă Actualitate “Daţi copiilor cât mai puţin unt, carnea grasă sau produse prăjite!”

“Daţi copiilor cât mai puţin unt, carnea grasă sau produse prăjite!”

180
DISTRIBUIȚI

Medicii pediatri timişoreni îndeamnă!
Acestea pot fi înlocuite cu ulei de floarea soarelui, de soia, de rapiţă, de măsline, produsele obţinute din acestea, precum şi margarine tartinabile superioare şi maioneze de calitate.
Plecand de la premisa că nu numai timişorenii, ci toată populaţia din România are o percepţie confuză în ceea ce priveşte grăsimile şi consumă într-o cantitate mare grăsimi saturate, aşa numitele „grăsimi rele”, medicii peditri din Timişoara si Cluj au decis să dezbată public chestiuneea. Astfel, Fundaţia pentru Alimentaţie Sănătoasă şi Unilever South Central Europe, Spitalului Clinic de Urgenţă de Copii “Louis Ţurcanu” Timişoara şi Spitalul Clinic de Urgenţă pentru Copii din Cluj-Napoca au organizat, miercuri, 24 iunie, la Casa Adam Muller Guttenbrunn Timişoara, o masă rotundă despre rolul grăsimilor în alimentaţie. Totodată, au fost prezentate ultimele concluzii ale Reuniunii Internaţionale a Experţilor în Nutriţie privind grăsimile, reuniune ce a avut loc recent la Barcelona.
Grăsimile saturate – predominant de origine animală – consumate în exces, cresc nivelul colesterolului în sânge, mărind riscul apariţiei bolilor cardiovasculare.
Una dintre concluziile simpozionului este aceea că pentru o dietă echilibrată trebuie redus consumul alimentelor bogate în grăsimi saturate şi trans (aşa cum sunt untul, brânzeturile grase, carnea grasă, sau produsele prăjite în grăsimi animale). În schimb, acestea ar trebui înlocuite cu produse bogate în grăsimi nesaturate şi grăsimi esenţiale polinesaturate. Este vorba de produse precum uleiul de floarea soarelui, uleiul de soia, uleiul de rapiţă, uleiul de măsline şi produsele obţinute din acestea, precum şi de margarinele tartinabile superioare şi maionezele de calitate. O alimentaţie echilibrată ar trebui să conţină toate cele trei mari tipuri de nutrienţi (glucide, proteine, grăsimi) în urmatoarele proporţii: glucide 55%, proteine 15%, grăsimi 30%. Grăsimile nesaturate trebuie să reprezinte aproximativ 20% din totalul grăsimilor necesare organismului.
O atenţie deosebită trebuie acordată unui consum adecvat de Omega 3. Specialiştii în nutriţie recomandă un consum de 2g de Omega 3/zi, însă, în cele mai multe ţări ale lumii, cantitatea de Omega 3 consumată este mult sub recomandări.

Comentarii

comentarii