Acasă Administraţie De ce costă parcarea de la Louis Țurcanu dublu față de cea...

De ce costă parcarea de la Louis Țurcanu dublu față de cea de pe Take Ionescu? Roxana Iliescu întreabă, viceprimarul Lațcău încearcă să motiveze

DISTRIBUIȚI

Cel mai noi subiect care a dus la tensiune în ședințele Consiliului Local Timișoara a fost, marți seara, cel al prețului parcării pe care Primăria o ridică în locul farmaciei Spitalului de Copii Louis Țurcanu. Și răspunsul dat e că prețurile în domeniul construcțiilor au crescut cu 50 – 70%, că parcarea e subterană și trebuie mutate țevile de acolo, că trebuie mutat un post de trafo, care fie e de putere medie, fie că e de putere mare, iar costurile sunt pe măsură.

Lațcău a acuzat presa de apariția de informații false care ar fi folosite de Iliescu, aceasta chiar dacă alesul local a specificat că a comparat datele de la acest proiect cu cele de la parcarea Take Ionescu, gândită tot de municipalitate.

”Avem mai degrabă obișnuința să citim presa decât documentațiile pentru consiliul local, dar ne asumăm rolul nostru, să explicăm detalii. Această parcare de la Louis Țurcanu vine construită într-o zonă unde țesutul urban este edificat la maxim, nu avem parcele disponibile și parcarea, când va exista, va exista pe locul unde acum este o farmacie. Include, în primul rând, demolarea acestor anexe din curtea spitalului, în întregime. De asemenea, include mutarea în întregime a unui punct trafo, o activitate extrem de scumpă. Relocarea unui punct trafo de putere medie costă milioane de lei și unul de putere mare costă milioane de euro. Implică, de asemenea, relocarea rețelelor de apă, canal și termoficare, care sunt în subteran, exact pe acest amplasament. Pentru că parcarea va avea două etaje subterane, un nivel la parter și două etaje supraterane, și tocmai pentru aceste două etaje subterane va fi nevoie de relocarea tuturor utilităților. Din păcate, asta este situația, în momentul de față nu avem doar rețele subterane pe acest amplasament, avem și punctul trafo care trebuie relocat. Și avem și o clădire care va fi demolată. De aici vine o parte mare din cost, o parte care este, din păcate, inevitabilă. În zona respectivă nu există teren, cel puțin primăria nu are teren,”, a spus Lațcău în ședința Consiliului Local Timișoara.

Conform oficialului, majorarea prețurilor în domeniul construcțiilor a avut creșteri mirobolante.

”Costurile unei parcări înainte, 2017 – 2018, înainte de pandemie, de război, trebuie să adăugăm cel putin 50% la prețuri. Dacă nu chiar 70%. ăsta este un cost în toată piața”, a mai spus Lațcău.

Desigur, Roxana Iliescu nu a gustat deloc un asemenea răspuns și l-a acuzat pe partenerul de dialog că face supoziții și trimiteri ”în stilul caracteristic”.

”Vedeți dumneavoastră, domnule viceprimar, din nou faceți afirmații, și trimiteri, și supoziții în stilul caracteristic dumneavoastră, cum că aș fi luat informațiile din presă, că aș raporta costurile la parcări din 1500 toamna. Dacă erați atent, am menționat din capul locului că mă raportez la un alt proiect aparținând municipiului, proiectul care viza parcarea de pe Take Ionescu. Din această comparație, prețul care tot aparatul de specialitate al primăriei l-a conceput la momentul respectiv și vorbim doar de doi ani diferență, este dublu. Cifrele pe care le dați dumneavoastră și argumentele pe care le-ați adus nu sunt cel puțin foarte concrete și la obiect”, a spus Roxana Iliescu.

Comentarii

comentarii