Acasă Eveniment De ce Guvernul României şi Finanţele ignoră asociaţiile de proprietari din Timişoara?

De ce Guvernul României şi Finanţele ignoră asociaţiile de proprietari din Timişoara?

DISTRIBUIȚI

Federaţia Asociaţiilor de Locatari Timişoara (FALT) a făcut numeroase solicitări către Guvernul României, Ministerul Finanţelor Publice, precum şi către Direcţia Generală a Finanţelor Publice Timiş, în perioada 2008-2010, pentru modificarea art. 111, alin. 7, lit. b) din Codul de procedură fiscală.

Codul fiscal – schimbat de nouă ori

“Am cerut acordarea dreptului asociaţiilor şi fundaţiilor de a declara şi de a face plata impozitului semestrial şi pentru veniturile din contractele sau convenţiile civile încheiate în baza art. 78 alin. 1, lit. e) şi art. 79, Cod Fiscal (Cap. IX – venituri din alte surse), nu numai pentru veniturile din contractele şi convenţiile civile încheiate în baza art. 52 alin. 1, lit. d ), Cod Fiscal ( Cap. II – venituri din activităţi independente)”, a spus Petru Olariu (foto), preşedintele FALT. În adresele de răspuns, în mod constant şi repetat, s-a comunicat că propunerea FALT de modificare a art. 111, alin. 7, lit. b) a fost analizată şi a fost inclusă în proiectul de act normativ pentru modificarea şi completarea Codului de procedură fiscală. Din păcate, de atunci până în prezent, Codul de Procedură Fiscală s-a modificat de nouă ori şi de fiecare dată propunerea FALT nu a fost pusă în practică.
În urma modificărilor aduse Codului Fiscal de OUG nr. 58/2010 modificată prin OUG nr. 82/2010, care au determinat creşteri semnificative ale costurilor de administrare a imobilelor, creşteri care se reflectă în nivelul cotelor de întreţinere ce trebuie achitate de locatari, FALT a cerut iarăşi adoptarea de urgenţă a unor reglementări.

Dacă angajezi om de serviciu, cumperi calculator

S-a cerut plata doar a impozitului pe venit (cota unică de impozit pe venit de 16%) fără nicio altă contribuţie (pensii, şomaj, sănătate) pentru contractele şi convenţiile civile încheiate de către asociaţiile de proprietari pentru persoanele care desfăşoară diverse activităţi în beneficiul acestora – administrator, femeie de serviciu etc.
De asemenea, s-a cerut ca declararea şi plata impozitului să se facă anual. “Am făcut aceste solicitări deoarece, de exemplu, în situaţia în care la o asociaţie o persoană face curat de două trei ori pe săptămână, maxim câte 2 ore, asociaţia trebuie să facă şi să depună declaraţii lunare la Administraţia Financiară Timiş, la Casa Judeţeană de Pensii Timiş, la AJOFM Timiş. În această situaţie, asociaţia trebuie să îşi achiziţioneze calculator, monitor, imprimantă, să îşi angajeze persoane calificate care să descarce programele pentru declaraţii, să facă acele declaraţii şi să le depună, în plus, asociaţia trebuie să retină şi să plătească lunar noi contribuţii la pensii şi şomaj. Sumele reţinute şi virate, în situaţia actuală, la bugetul de stat de către asociaţiile de proprietari sunt de multe ori derizorii şi sunt mai mici decât costurile de procesare”, a spus Olariu. În acest sens, FALT, împreună cu mai multe asociaţii de proprietari – locatari din Timişoara au solicitat sprijinul Preşedinţiei şi Guvernului României, Ministerul Finanţelor Publice, Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, Camerei Deputaţilor şi Senatului. Atât FALT, cât şi asociaţiile au primit acelaşi răspuns. Asociaţiile de propietari din Timişoara sunt aşteptate la sediul FALT, strada Braşov, nr. 8,  pentru ridicarea modelelor de solicitări pentru a fi trimise instituţiilor abilitate să rezolve această situaţie.

Comentarii

comentarii