Acasă Actualitate De ce nu se poate rezolva criza taxiurilor în Timișoara?

De ce nu se poate rezolva criza taxiurilor în Timișoara?

DISTRIBUIȚI

taxi timisoaraCriza taxiurilor în Timișoara a început în urmă cu aproximativ doi ani, iar anul acesta s-a înrăutățit, și pentru ca situația să fie și mai complicată, inclusiv circulația mijloacelor de transport în comun – tramvaie, troleibuze și autobuze – este în criză profundă.
Cel mai mare coșmar al timișoreanului este atunci când e caniculă afară, vara, ger și zăpadă, iarna, se grăbește și vrea să ajungă undeva. Nu numai că nu găsește taxiuri în stațiile de pe străzi, dar nici când sună la centrală nu are noroc să dea de o mașină. Când se duce la colț să ia tramvaiul trebuie să aștepte 15-25 minute sau chiar 30-40 minute. Într-o așa mare criză a transportului în comun Timișoara nu s-a mai confruntat niciodată, nimeni nu face nimic pentru a fi rezolvată și, se pare, că nu e nimic de făcut în acest sens. Reprezentanții Primăriei Timișoara susțin că știu de problema numărului insuficient de autovehicule care oferă servicii de taximetrie în Timişoara. Din păcate, legislaţia în domeniu, Legea nr. 38 din 2003, a fost modificată acum câţiva ani şi stipulează: “Numărul de autorizaţii taxi stabilit a se atribui va fi de maximum 4 la 1.000 de locuitori ai localităţii de autorizare”. Dacă numărul autorizaţiilor taxi emise înainte de intrarea în vigoare a acestei reglementări depăşeşte numărul maxim stabilit, nu se mai poate atribui nicio autorizaţie până la micşorarea numărului sub numărul maxim stabilit.
Prin urmare, Consiliul Local Timişoara a stabilit, înainte de modificarea legislaţiei, ca numărul maxim de autovehicule care practică servicii de taximetrie în oraş să fie de 2.500. După intrarea în vigoare a noilor reglementări, legislaţia permite în Timişoara doar 1.321 (4 maşini la 1.000 de locuitori/331.927 locuitori la 1 iulie 2016), ceea ce înseamnă reducerea drastică, aproape la jumătate, a numărului de autorizaţii. În prezent, în oraș există 1.957 de autorizaţii în vigoare, iar conform sesizărilor primite, autovehiculele existente în circulaţie care efectuează servicii de taximetrie nu fac faţă numărului mare de solicitări. Șoferii mai susțin că, pe lângă toate acestea, foarte mulți taximetriști nu ies pe străzi, deși au autorizații. Prin urmare, nu merg la muncă.

Ce spune primarul Nicolae Robu?

“În calitatea mea de primar, dar şi ca liberal, consider că ar trebui lăsată piaţa, (cererea-oferta) să regleze lucrurile, deoarece această raportare la numărul populaţiei este relativă şi nu reflectă pe deplin necesitatea din teren. Pe de o parte, avem mai mulţi cetăţeni în Timişoara decât cei raportaţi legal, mai şi sunt străini care tranzitează oraşul, precum şi un număr semnificativ de turişti. În plus, suntem centru universitar. Sunt, aşadar, mai mulţi factori de care reglementările legale nu ţin cont şi care ne împiedică să luăm măsuri pentru a asigura servicii corespunzătoare. Să nu uităm că în perspectiva anului 2021, când Timişoara va fi Capitală Europeană a Culturii, vom avea nevoie în mod imperativ şi de servicii de taximetrie prompte şi de calitate”, a explicat Nicolae Robu, primarul Timişoarei.
Concluzia este că nu e nimic de făcut, criza taxiurilor se va adânci, iar până în 2021 nu mai e așa mult și oaspeții care vor ajunge la gară sau la aeroport cu siguranță că vor trebui să dea foarte multe telefoane și să aștepte mult și bine pe stradă până când vor găsi un taxi sau un tramvai…!

Comentarii

comentarii