Acasă Politica Deputatul de Timiş, Cătălin Drulă: proiectul de descărcare de la Sânandrei, blocat...

Deputatul de Timiş, Cătălin Drulă: proiectul de descărcare de la Sânandrei, blocat la Ministerul Transporturilor

DISTRIBUIȚI

Deputatul USR de Timiş, Cătălin Drulă, acuză faptul că proiectul descărcării către Timişoara de pe autostrada A1 la Sânandrei stă blocat la Ministerul Transporturilor, după ce licitaţia pentru studiul de fezabilitate al proiectului a fost lansată în 2014, iar după 4 ani nu are încă lansată licitaţia pentru contractarea unui constructor.

“E vorba de un pachet de 3 drumuri de legătură ale căror studii de fezabilitate s-au realizat în paralel: la Timişoara (între DN69-Sânandrei şi autostrada A1), la Cluj (între A3 Transilvania şi DN1-Tureni) şi la Giurgiu (între DN5 şi Vama Giurgiu). Dintre acestea trei, singurul care are licitaţie lansată pentru construire (cu oferte deja depuse) este cel de la Giurgiu. Cel de la Cluj este abandonat, iar drumul de la Timişoara se mişcă cu viteza melcului printre departamente şi ministere”, spune Cătălin Drulă.

El susţine că oficial – blocajul curent la drumul de legătură este obţinerea acordului de mediu, în fapt – ca tot restul parcursului acestor proiecte – e vorba de birocraţie şi neputinţă. Trecând în revistă o istorie a drumului de legătură Timişoara – Autostrada A1, deputatul punctează zeci de termene prin care a trecut proiectul, niciuna cu vreo finalitate.

În ianuarie 2018: CJ Timiş emite un nou Certificat de Urbanism; 29 ianuarie 2018: un nou ministru al Transporturilor audiat, Lucian Şova – îi cer urgentarea drumului de legătură; februarie 2018: noul Certificat de Urbanism este depus la APM Timiş, se aşteaptă publicarea studiului de mediu pe site şi declanşarea calendarului de emitere a acordului de mediu (stabilirea dezbaterilor publice etc). În tot acest timp, Timişoara n-are o legătură decentă la autostrada coridor european din vecinătate.

“Soluţia deblocării există: susţinere politică pentru proiect din partea Guvernului, un calendar scurt de aprobare a acordului de mediu (2 luni), în acest timp, pregătirea documentaţiei de licitaţie imediat după aprobarea acordului de mediu, aprobarea în prima şedinţă de guvern a Hotărârii privind aprobarea investiţiei (“indicatorii tehnico-economici”) şi simultan urcarea licitaţiei pentru proiectare şi execuţie pe SEAP. Simultan, lansarea licitaţiei pentru consultantul care va superviza execuţia lucrărilor, cât timp se derulează licitaţia pentru contractarea constructorului, efectuarea exproprierilor şi verificarea tuturor avizelor şi acordurilor să nu fi expirat (reînnoire unde e cazul). Pe acest calendar, până la sfârşitul anului am putea avea un contract semnat cu un constructor care să aibă şi terenul la dispoziţie pentru proiect şi toate avizele şi acordurile. Pe perioada iernii acesta ar face proiectul tehnic de execuţie, iar lucrările ar putea începe în primăvara lui 2019. Tot acest plan este realist, dar trebuie voinţă politică şi capacitate de implementare. Momentan, ambele lipsesc.

Lansez totuşi o provocare ministrului Transporturilor, Lucian Şova, să preia acest plan, ca să nu fie şi acest proiect la categoria “o să fie gata când o să fie gata” (citând declaraţia deja celebră a ministrului de săptămâna trecută)”, spune deputatul Cătălin Drulă.

Comentarii

comentarii