Acasă Actualitate Drum cu trenul de la Timișoara la București durează mai mult decât...

Drum cu trenul de la Timișoara la București durează mai mult decât în 1939

DISTRIBUIȚI

Între București și Timișoara trenurile fac 10 ore pe 533 km, ceea ce este extrem de rău, fiindcă trenurile din 1939 erau mai rapide. O modernizare serioasă nu a mai fost făcută de 25 de ani și probabil vor mai trece două – trei decenii până când trenurile vor reveni la timpii din 1996. O modernizare „ca la carte” ar costa 4 miliarde de euro și ar fi mare nevoie de ea, fiindcă sunt destule porțiuni unde trenurile sunt limitate la 30 km/h și unde s-au petrecut multe accidente. Mai jos puteți citi despre istoria magistralei M900, despre vremurile când trenul era mai rapid ca mașina și despre prezentul extrem de lent.

Pe câteva magistrale vitezele au crescut în ultimii 10 ani, exemple fiind cea spre Constanța și spre Suceava, în timp ce în Ardeal se fac lucrări de reabilitare și încep să se vadă, timid, rezultatele.

Nicio altă magistrală nu s-a degradat în 25 de ani mai mult decât M900 București – Craiova – Drobeta Turnu Severin – Timișoara, iar cele mai rapide trenuri fac aproape 10 ore, cu 3 ore mai mult decât cu mașina și cu peste 3 ore mai mult decât trenurile Intercity din anii 90′. Cu mașina, drumul durează cam 7 ore, trenul fiind în prezent extrem de lent.

Cât făcea cel mai rapid tren București – Timișoara în diverși ani

1900: Peste 13 ore

1932: 10 ore și 40 de minute

1939: 9 ore și 17 minute

1960: 8 ore și 23 de minute

1971: 7 ore și 25 de minute

1978: 7 ore și 10 minute

1989: 7 ore și 50 de minute

1994: 7 ore și 18 minute

1996: 6 ore și 28 minute

1998: 6 ore și 25 de minute

2005: 7 ore și 24 minute

2008: 7 ore și 38 de minute

2014: 8 ore și 30 de minute

2020: 9 ore și 46 de minute

 

Citește continuarea pe Hotnews.ro

Comentarii

comentarii