Nu se pune problema extinderii la patru benzi a drumului județean care leagă Timișoara de Buziaș, ar costa enorm, spune vicepreședintele CJ Timiș, Alexandru Proteasa. În schimb, va avea loc amenajarea a două noi sensuri giratorii, pentru a se spori siguranța în trafic.
Consiliul Județean Timiș a decis ca în două dintre cele mai periculoase puncte de pe șoselele din județ să amenajeze sensuri giratorii. Drumul vizat este cel pe care sunt problemele de la Giroc, tot cu sensuri giratorii, dar și cu podul peste Timiș, de la Albina, șoseaua care leagă Timișoara de Buziaș.
Noile sensuri, în număr de două, ar urma să fie realizate la intrarea în Albina, respectiv la intersecția cu drumul care duce la Sacoșu Turcesc. Acolo au loc destul de multe accidente, iar aceste amenajări ar urma să ofere mai multă siguranță în circulație.
Plenul CJT a aprobat în ultimul plen realizarea celor două sensuri giratorii. Consilieiri județeni s-au contrat pe tema acestora, nu a utilității lor, ci a costului acestora. Vorbim despre 12 milioane de lei, preț al lucrărilor și al amenajărilor aferente. Ceea ce pentru unii aleși e mult prea mult.
De exemplu, pentru Petre Mihăieș suma de 2500 de euro una imensă pentru realizarea de defrișări în locația uneia intre amenajări.
„Mi-aș dori să fim atenți pe ce valori semnăm contractul, pentru că acolo sunt foarte multe operațiuni tehnice care se vor executa. Mie mi-a atras atenția că pentru o defrișare de vegetație pe 3.500 metri pătrați plătim aproape 2.100 de euro. M-am gândit că s-o fi schimbat clima și e junglă amazoniană, de avem de defrișat atât de mult. Aș vrea ca aparatul tehnic să urmărească atent ce semnăm și ce operațiuni trebuie făcute în teren”, a fost analiza economică realizată de Petre Mihăieș.
A fort propusă, de către Valentin Korman, de la PRO România, chiar extinderea la patru benzi a șoselei respectiv, în loc să se facă sensuri giratorii.
E ceva nesustenabil, a explicat vicepreședintele Alexandru Proteasa,
”Gândiți-vă că dacă ne dorim patru benzi până la Lugoj, va trebui să traversăm și pe la podul Albina, cat a stat ani de zile în reparații, doar pentru configurația actuală. Ce ar însemna să facem extinderea podului de la Albina la patru benzi, cred că ar consuma bugetul CJ pe câțiva ani și nu cred că este necesar în acest moment”, a spus Proteasa.
Totuși, el a vorbit de o eventuală extindere, dar pentru o porțiune mai scurtă, până la Albina, unde va fi o descărcare de pe autostrada Timișoara – Belgrad. Probabil peste câteva mandate la CJT.
”Ceea ce într-adevăr este fezabil este ca autostrada care pleacă spre Serbia, din acel punct va fi o descărcare înainte de Albina și va trebui să prelungim acele 4 benzi de la Moșnița, cel puțin pana la autostrada cu Serbia”, a mai spus Proteasa.