Acasă Administraţie Drumul Pâncota-Seleuș se repară a doua oară la două luni după ce...

Drumul Pâncota-Seleuș se repară a doua oară la două luni după ce a fost reabilitat

DISTRIBUIȚI

Nici nu s-au terminat bine lucrările la tronsonul de drum Pâncota-Seleuș, că au și apărut gropile. Cei care trec cu mașinile pe drumul respectiv au postat pe conturile de socializare noile gropi.

La două luni de la deschiderea circulației pe tronsonul Pâncota-Seleuș, gropile au apărut în asfaltul proaspăt turnat. Deputatul social-democrat Florin Tripa cere Curții de conturi să verifice cum s-au cheltuit în acest caz banii publici. „După nici două luni, drumul Seleuș-Pâncota este în reparații pentru a doua oară, iar joi angajații firmei respective plombau gropile apărute în carosabil. Putem spune, fără nici o ezitare, că Marinel Cionca, președintele Consiliului Județean Arad și compania au furat banii arădenilor, bani care au ajuns în conturile unei firme de casă și n-ar fi exclus să aflăm într-o zi că au fost direcționați și spre alte buzunare”, a declarat deputatul Florin Tripa.

Cristian Ispravnic, director general al Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara, a prezentat la finalul lunii septembrie a anului trecut, dovada că la reparaţia făcută la drumul judeţean Pâncota-Seleuş s-a folosit piatră de construcţie de slabă calitate. Mai precis, văzând tipul de piatră folosit şi norii imenşi de praf galben din timpul lucrărilor, Cristian Ispravnic a tras un semnal de alarmă care însă nu a fost luat în considerare de conducerea Consiliului Judeţean Arad. La vremea respectivă, vicepreşedintele CJA, Sergiu Bîlcea, afirma că totul este doar o manevră politică a PSD şi că lucrările ar fi în perfectă ordine. Pentru a dovedi că are dreptate, Cristian Ispravnic a prelevat probe din piatra de pe drum pe care le-a supus analizei unui prestigios laborator neutru din Bucureşti, ICECON S.A., condus de prof. univ. emerit. dr. ing. Polidor Bratu, membru titular al Academiei de Ştiinţe Tehnice din România. Analizele au fost plătite personal de Cristian Ispravnic. „Mi-au dat dreptate în ceea ce am văzut şi vizual, că acea piatră este o piatră care nu se utilizează decât pentru parcări şi drumuri forestiere. Mi-au confirmat două din probele pe care le-am cerut, adică determinarea procentului de părţi fine este de 22 şi norma la acest tip de calitate a drumului este de maxim 0,3 şi totodată rezistenţa la sfărâmare este de 47 când normele ne dau maxim de 25. Să vă explic mai simplu ce înseamnă asta: la acest tip de piatră, la acest grad de rezistenţă la sfărâmare nu se va putea obţine niciodată un grad de compresiune suficientă şi necesară ca să putem pune straturile de asfalt”, a declarat Cristian Ispravnic. Directorul general al Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara a explicat faptul că acest strat de piatră este ca şi fundaţia pentru o clădire. Cu piatra utilizată, drumul Pâncota-Seleuş, estima Cristian Ispravnic, va ceda în cel mult un an şi jumătate. După nici două luni, tronsonul Pâncota-Seleuș se repară a doua oară.

Comentarii

comentarii