Acasă Actualitate DSVSA Timiș cere hypermarket-urilor plan de urgență de luptă anti-COVID19

DSVSA Timiș cere hypermarket-urilor plan de urgență de luptă anti-COVID19

DISTRIBUIȚI

DSVSA Timiş atenţionează că este necesară implementarea și la nivelul unităților de vânzare cu amănuntul din județ și din Timișoara în incinta cărora au acces consumatorii, a unor planuri de măsuri pentru reducerea posibilităților de răspândire a bolii.

Astfel, la nivelul fiecărei unități de vânzare cu amănuntul înregistrate sanitar veterinar și pentru siguranța alimentelor, trebuie să fie elaborat un plan de urgență care să conțină măsurile necesare ce trebuie aplicate pe întreaga perioadă a instituire a stării de urgență.

De asemenea, având în vedere situația generată de evoluția pandemiei COVID-l9, în perioada 30.03- 18.04.2020 măsurile dispuse de către DSVSA Timiș se aplică și în cazul amenajărilor temporare a spațiilor pentru sacrificarea mieilor.

Una dintre măsurile pentru a preveni răspândirea COVID-19 este că personalul angajat trebuie să mențină permanent distanța socială recomandată de minim 1.5 metri față de ceilalți angajați, dar și de cumpărători, distanță stabilită de Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgență.

De asemenea, operatorul din domeniul alimentar trebuie să identifice șă să implementeze unele măsuri operaționale, pentru a face posibilă interacțiunea cât mai redusă între personalul angajat al unității, dar și între personalul angajat și cumpărători.

De exemplu: să fie un grafic de utilizare a vestiarelor destinate personalului angajat, astfel încât să se evite interacțiunea între angajați, dezinfectare a vestiarelor, limitarea accesului cumpărătorilor la nivelul unor raioane pe perioada în care se face reaprovizionare cu alimente, închiderea temporară a magazinului pentru realizarea operațiunilor de dezinfecție, dotarea spațiilor în care se efectuează plata produselor alimentare cu mijloace de limitare a contactului personalului cu clienții – geamuri /panouri transparente, etc.)

Monitorizarea permanentă de către operatorul din domeniul alimentar a stării de sănătate a personalului angajat care își desfășoară activitatea la nivelul unităților de vânzare cu amănuntul și interzicerea desfășurării activității pentru acele persoane care au simptome asemănătoare cu COVID-19.

Personalul angajat trebuie să se spele pe mâini înainte de:

a începe muncă, după strănutul sau suflarea nasului, înainte de manipularea mâncării gătite sau a preparatelor gata de consum, după manipularea sau pregătirea alimentelor crude, după manipularea deșeurilor și după realizarea operațiunilor de igienizare, după folosirea toaletei , după ce a mâncat , băut sau fumat , după manipularea banilor, după scoaterea mănușilor de protecție, și , în general, în mod regulat (conform Anexelor 1 și 2);

Personalul angajat trebuie să evite contactul cu persoane care prezintă simptome ale bolilor respiratorii, cum ar fi tușe și strănut, etc.

Personalul care manipulează produsele alimentare și care utilizează mănuși de protecție trebuie să se asigure că acestea sunt schimbate frecvent și că mâinile sunt spălate înainte de a pune mănușile, între schimbarea mănușilor și după îndepărtarea acestora;

spălarea mâinilor este necesară chiar și atunci când se utilizează mănuși , deoarece mănușile contaminare pot raspandi germeni pe mâini când acestea sunt îndepărtate;

mănușile de protecție trebuie schimbate după desfășurarea altor activități cum ar fi deschiderea/închiderea ușilor cu mâna, golirea coșurilor, manipularea banilor, etc

personalul care manipulează produse alimentare trebuie să poarte un echipament de protecție corespunzător compus din halat de culoare deschisă, bonetă, masca de protecție, pantaloni și încălțăminte adecvată, ce trebuie menținute într-o stare de igienă corespunzătoare.

Accesul consumatorilor în unitățile de vânzare cu amănuntul trebuie să se realizeze într-un număr limitat , astfel încât să poată fi respectată distanță socială recomandată de minim 1,5 m între consumatori și între vânzători, stabilită de Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgență(CNSSU).

Pentru respectarea acestei dispoziții , la nivelul fiecărei unități de vânzare cu amănuntul vor fi postate afișe informative pentru consumatori, se va desemna personalul responsabil pentru supravegherea respectării acestor dispoziții, sau vor fi realizate avertismente/anunțuri audio în mod repetat, prin care se informează cu privire la măsurile generale de prevenție, inclusiv pentru situațiile în care aceștia prezintă semne  clinice reprezentate de tușe, strănut, febra, etc.

Consumatorii care intră în spațiile din unitățile de vânzare a alimentelor trebuie să utilizeze mijloacele de dezinfecție amplasate la nivelul intrărilor conform indicațiilor din partea unității.

De asemenea, consumatorii trebuie să fie informați și asupra necesității că în incinta unităților de vânzare cu amănuntul , pe cât posibil , să nu între în contact direct cu alte persoane , iar consumul produselor alimentare în incinta acestor unități să fie interzis.

În cazul în care, că urmare a controalelor propriii ale unității sunt identificate persoane/consumatori  care în mod evident nu respectă regulile minime de igienă sau distanță socială minimă recomandată trebuie să fie dispuse măsuri de atenționare , iar în cazul în care aceștia nu se conformează, se poate dispune măsură excluderii din unitate.

Echipamentele și ustensilele trebuie curățate și dezinfectate ori de câte ori este nevoie, utilizând produse/substanțe printr-o modalitate ce asigura realizarea unei igienizări și dezinfecții corespunzătoare.

Unitățile de vânzare cu amănuntul vor aplică măsuri corespunzătoare privind curățarea și dezinfecția spațiilor, echipamentelor și ustensilelor astfel încât să se prevină contaminarea alimentelor (de exemplu prin apă, lichidele folosite la spălare sau prin soluțiile de dezinfectare).

Comentarii

comentarii