Acasă Actualitate După ce a rezolvat toate problemele Timişoarei, Nicolae Robu se ocupă de...

După ce a rezolvat toate problemele Timişoarei, Nicolae Robu se ocupă de ţară

381
DISTRIBUIȚI

Pentru că treaba merge strună în Timişoara, e un oraş curat, cu un trafic auto în care şoferii nu se enervează la cozile din intersecţii/semafoare, pentru că viitoarea capital culturală europeană are deja multe parcuri îngrijite şi muzee în care turistul să poată spune că a rămas fascinat, primarul Nicolae Robu simte că are misiuni mai înalte. Ţara. De care trebuie să se ocupe, de aceea este preocupat de autostrăzile României. Nu că nu ar fi nevoie şi de autostrăzi în România, dar pare puţin jenantă intervenţia. Măcar de-ar fi fost nominalizat în top “Omul anului”, aşa cum este colegul său de partid, primarul Ilie Bolojan (Oradea).

Nicolae Robu scrie strategii pe facebook:

“PUNCTE DE VEDERE PRIVIND POLITICA DE REALIZARE A AUTOSTRĂZILOR ÎN ROMÂNIA:

Guvernele României de după Revoluție -evident: cel actual nu face excepție!- au abordat, în toți acești aproape 30 de ani, haotic, dezlânat, realizarea rețelei de autostrăzi a țării. Se impune ca măcar acum, în ceasul al 12-lea, această abordare să fie abandonată și să se treacă la o planificare rațională, de natură să aducă beneficii cât mai repede și pentru cât mai multă populație.

Concret, considerăm că, în perioada următoare, trebuie acordată prioritate maximă lucrărilor de realizare, pentru:

  1. a) tronsoanele lipsă din autostrada A1, b) tronsoanele lipsă din autostrada A3, de pe traseul Borș – Turda
  2. c) tronsonul lipsă din autostrada de legătură dintre A3 și A1 -autostrada A10-, având la capete orașele Turda, pe A3, respectiv Sebeș, pe A1.

Prin finalizarea acestor tronsoane, s-ar ajunge, cu eforturi relativ mici și într-un timp scurt -maxim 2 ani-, ca orașele Arad, Timișoara, Deva, Sibiu, respectiv Oradea, Cluj-Napoca și Alba-Iulia și implicit marea parte de țară ce gravitează în jurul lor să fie conectate pe autostradă cu capitala țării, București, cu litoralul Mării Negre, respectiv între ele și cu Europa Centrală și Occidentală -de fapt: cu întreaga Europă!-. Întrucât cele patru orașe constituente ale Alianței Vestului -Arad, Timișoara, respectiv Oradea și Cluj- și cele trei orașe îndreptățit aspirante la a se alătura celor patru -Deva, Sibiu, respectiv Alba Iulia- ar fi beneficiare directe și imediate ale unei asemenea abordări, mă aștept ca demersul meu să fie receptat ca unul pur PRO AVE. Țin, însă, să subliniez, că prin abordarea propusă, s-ar ajunge, în același timp, ca părțile de sud-est și sud ale țării să fie legate prin autostradă de Transilvania și Banat și implicit de întreaga Europă! A continua lucrul de-a valma, la un tronson ici, la altul colo, lipsit de coerență, practic doar cu beneficii propagandistice, este total neavenit.

Evident, nu-i putem ignora pe frații noștri moldoveni, îi vrem cât mai repede și pe ei conectați între ei și cu noi ceilalți, la standardele vremii și tocmai de aceea considerăm că se impune aceeași abordare și vis-a-vis de segmentele de autostrăzi de interes pentru ei și implicit alocarea resurselor corespunzătoare”.

Comentarii

comentarii