Unul dintre proiectele care ar urma să ajungă pe masa consilierilor locali din Timișoara, la următoarea ședință CLT, este cel „privind înființarea Portului Timișoara și Administrației Portului Timișoara – Canal Bega”. Astfel, după mai bine de 60 ani, s-ar crea oportunitatea de a valorifica și economic canalul Bega. Deși atestarea documentară a Portului Timișoara datează din 1860, în 1958 transportul de marfă pe Bega a încetat.
În acest moment, prin Timișoara, începând din 2018, pe Bega circulă doar nave de agrement și cele de transport public ale STPT. Înainte de aceasta, în 1967, și circulația pasagerilor a fost interzisă. Acum, însă, există nouă stații de îmbarcare/debarcare călători, deservite de șapte mijloace de transport de tip vaporetto.
Pentru a putea fi valorificat potențialul atât turistic, cât și economic, a fost nevoie de investiții. Acestea au fost începute în anul 2014 de Administraţia Bazinală de Apă Banat prin investiţia „Refacere consolidări Canal Bega în Municipiul Timişoara“, finanţat prin programul POS MEDIU, și de Primăria Timișoara prin proiectul „Reabilitarea infrastructurii publice urbane a malurilor canalului Bega”, derulat prin POR. Ambele investiții au fost finalizate în 2018, la momentul în care au început să se navigheze, din nou, pe Bega.
Cu această ocazie, în raportul de specialitate care însoțește proiectul, municipalitatea anticipează și avantajele create de transportul de mărfuri pe căi navigabile: „soluţie alternativă sustenabilă, nepoluantă sau cu emisii reduse, realizându-se economii de costuri, reducerea poluării şi creşterea siguranţei transportului” și „convoaiele de barje împinse pot transporta o cantitate mai mare de mărfuri per unitate de distanță (t/km) decât oricare alt mod de transport terestru, cu o contribuție majoră la reducerea traficului rutier”.
Dacă proiectul va fi aprobat de consilierii locali, sediul Administrației Portului Timișoara – Canal Bega ar urma să fie la Primăria Timișoara, pe bulevardul C.D. Loga, nr. 1.