Acasă Stiri recomandate Ţeapa Colibri ia amploare, iar agenţia a rămas fără licenţă

Ţeapa Colibri ia amploare, iar agenţia a rămas fără licenţă

DISTRIBUIȚI

Agențiile de turism din Timișoara au intrat în panică după ce, pentru a doua oară în acest an, o agenție nu și-a respectat contractele cu turiștii. Dacă acum câteva săptămâni era vorba de o agenție înființată la sfârșitul anului trecut – Your Next Holliday, ce a înșelat câteva zeci de timișoreni, de data aceasta lucrurile sunt mai grave. 20 de turişti au acuzat, marțI, Agenţia Colibri că i-a înşelat. Oamenii ar fi trebuit să plece în Antalya, însă au fost informaţi, cu o zi îaninte de plecare, de reprezentanţii agenţiei că vacanţa s-a contramandat. Supăraţi, turiştii au mers la agenţie, pentru a cere explicaţii, însă angajaţii le-au precizat doar că îşi vor recupera banii. Turiştii au făcut deja plângere la OPC şi poliţie, pentru a-şi recupera banii pentru sejurul în Antalya, care a costat 1.900 de euro de persoană. În cursul zilei de miercuri, 11 august, un nou grup de turiști s-a adunat în fața sediului închis al agenției, după ce au aflat că nu vor pleca în vacanță. Acești turiști nu sunt, din păcate, nici primii și nici ultimii care au luat ”țeapă” cu Colibri. Surse de pe piața agențiilor de turism din România vorbesc de datorii de sute de mii de euro, acumulate de Agenția Colibri în ultimii doi ani, datori către tour operatori din România, printre care se numără Cristian Tour şi Ali Baba Tour. Colibri are datorii mari și la alte agenții de turism din Timișoara, care au contractat, de la începutul anului, excursii pentru clienții lor, prin intermediul Colibri. O parte dintre acești clienți a plecat în excursiile plătite încă din luna februarie doar prin binevoința agențiilor partenere, care au plătit, din nou, către tour operatori, ceea ce deja au plătit la Agenția Colibri. În acest fel, turiștii nu au pierdut nici banii, nici excursiile, dar reprezentanții agențiilor de turism care i-au creditat în acest fel pe cei de la Colibri sunt acum speriați că nu își vor mai putea recupera banii.

Colibri a rămas fără licenţă

Conform unor surse, în urma controalelor efectuate în urmă cu două sptămâni, la Timişoara, licenţa de operare a Agenţiei Colibi a fost anulată încă din data de 9 august. Agenţia nu va mai putea efectua asftel nici un fel de activitate. Acest lucru nu a fost, deocamdată, confirmat de Ministerul Turismului şi Dezvoltării Regionale şi nici de reprezentanţii Colibiri, a cărui sediu este înschis de două zile. Problemele Colibri, o agenţie cu o activitate de 20 de ani, a cărei patroană, Maria Petran, este vicepreşedintele pentru Zona de Vest a Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism din România, poate submina încrederea turiştilor în serviciile agenţiilor de turism din Timişoara. Cei cu o activitate corectă şi fără probleme au demarat deja, chiar dacă discret, o campanie de apărare a credibilităţii. "Ne pare rău că în ultima perioadă, unele agenţii turistice i-au lăsat baltă pe turişti şi nu şi-au onorat contractul. Vă putem asigura că Agenţia Ultramarin Timişoara îşi onorează întotdeauna clienţii", ne-a declarat Gabriela Petcana, de la Ultramarin Timişoara.

Agenţiile de turism luptă pentru a-şi păstra credibilitatea

"Anul acesta am decis să mergem cu familia în vacanţă, la mare, cu avionul. Am studiat ofertele şi am optat pentru Zakintos. Ne-am adresat Agenţiei Ultramarin, cu care mai fusesem în excursii şi nu am avut niciodată nici un fel de probleme. Am agreat un pachet pentru 4 persoame, cu demipensiune şi cameră familială, la Complexul Merlis. Exista o promoţie: dacă plăteai integral până la 1 martie, beneficiai de saptămâna a doua gratis. Am optat pentru această variantă. În urmă cu două săptămâni, am sunat la agenţie pentru a afla orarul zborurilor şi am fost invitaţi la sediul firmei pentru o discuţie, deoarece au apărut modificări în program. La agenţie am aflat că pentru excursia noastră tur operator era Colibri, care nu ne mai putea asigura zbor direct Timişoara -Zakintos, ci cu stop (de 5 ore) pe Bucureşti şi că ne schimbase locaţia la un alt hotel, într-o altă staţiune. Am fost de acord, conştienti fiind că nu aveam alternativă. Înainte cu 4 zile de plecare, am fost sunaţi din nou de Ultramarin şi invitaţi la sediul firmei, pentru o altă discutie, deoarece tur operatorul nu ne mai putea asigura sejurul şi ne lăsase baltă. Cei de la Ultramarin au fost foarte prompţi şi ne-au găsit, printr-un tur operator german, o altă varianta (hotel 4*, demipensiune şi transport avion Budapesta-Zakintos, precum şi transfer Timişoara-Budapesta şi retur) totul în acelasi preţ, achitat de noi în 1 martie. Practic, ne-au plătit ei o altă excursie, printr-un alt tur operator, urmând să-şi recupereze ei banii (cine ştie dacă şi cum) de la Colibri. Am fost salvaţi într-un moment în care nu credeam că se mai poate face ceva şi ne vedeam cu banii pierduţi şi în situaţia de a sta acasă în concediu", ne-a declarat Gabriela Marinescu.

Comentarii

comentarii