Acasă Economic Enel a premiat câştigătorii concursului Playenergy 2011

Enel a premiat câştigătorii concursului Playenergy 2011

DISTRIBUIȚI

Enel a premiat câştigătorii concursului dedicat şcolilor generale şi liceelor din Italia şi din străinătate, în cadrul unui eveniment deosebit desfăşurat la Roma. Directorul general executiv al Enel, Fulvio Conti, şi preşedintele companiei, Paolo Andrea Colombo, au acordat astăzi premii câştigătorilor celei de-a 8-a ediţii a concursului PlayEnergy 2011. 

Evenimentul, moderat de Alessandro Cattelan, l-a avut ca invitat special pe celebrul cântăreţ şi compozitor italian, Tiziano Ferro. Prin programul PlayEnergy, Enel şi-a reînnoit angajamentul luat atât faţă de tineri, cât şi faţă de instituţiile de învăţământ, prin promovarea cunoştinţelor despre domeniul energiei şi prin implicarea copiilor şi tinerilor în experimentarea unei lumi a energiei şi ştiinţei. Elevii din România, Italia, Chile, Brazilia, Costa Rica, Guatemala, Panama, Rusia, Slovacia şi Statele Unite ale Americii au fost invitaţi să îşi demonstreze abilităţile creative şi de design în cadrul competiţiei din 2011, numită „Tu ce fel de energie eşti?”. Participanţii au fost provocaţi să studieze cel mai bun mix energetic pentru ţara lor şi să îşi imagineze cum pot fi folosite, fără risipă şi prin soluţii inovative, cele mai comune surse de energie. Şi anul acesta, proiectul PlayEnergy a avut parte de participarea a numeroase şcoli, cu implicarea a peste 415.000 de elevi din 7.560 de şcoli din Italia şi din străinătate. Peste 126.590 de elevi au participat la competiţiei şi au creat 2.570 de proiecte. Marea finală desfăşurată la Roma a oferit participanţilor la concursul PlayEnergy oportunitatea de a interacţiona şi de a împărtăţi experienţe. Câştigătorii premiaţi în cadrul evenimentului au fost elevi din Italia şi din străinătate, care au participat la concurs. Printre invitaţii speciali s-a numărat şi o delegaţie de studenţi ce au participat într-o altă iniţiativă educaţională a grupului Enel, Endesa Educa, proiect care a adunat în ultimul an peste 715 proiecte educative realizate de 19.494 de elevi din 347 de şcoli din Spania. Reprezentaţii României au fost elevii clasei a X MI3 ai colegiului Naţional Constantin Diaconovici Loga din Timişoara care au câştigat competiţia naţională anul trecut cu proiectul „Energia! Nu mai este o întrebare”. Peste 20 de elevi ai acestei clase au mers la Roma pentru a fi prezenţi la ceremonia de decernare a premiilor.
 
Câștigători din Slovacia, Rusia, Statele Unite și Brazilia
 
În Slovacia, premiul a ajuns la clasa a III-a A din şcoala SOŠ Drevárska, în Topoľčany, pentru proiectul „Casa energiei regenerabile”. Câştigătoare în Rusia a fost clasa a XI-a a Şcolii Nr. 8 din oraşul Asbest, cu proiectul „Sursa energiei inovatoare”. În SUA, premiul a ajuns la elevii din şcoala elementară EC Best din Fallon, Nevada, pentru proiectul „Energie regenerabilă în Jamaica“, în timp ce premiul pentru Brazilia a fost acordat pentru „O rază în ţările slab dezvoltate”, proiect înscris de elevii din şcoala Rui Barbosa din Cafarnaum – Beca (Bahia). Elevii din trei şcoli – IES Castro da Uz, CPI Monte Caxado şi Moncho Valcarce – au efectuat o serie de activităţi de cercetare şi evaluare pentru protejarea mediului din zona minei de cărbuni As Pontes. Clasele a V-a B şi a V-a C ale şcolii Benedetto Marcello din Selvazzano Dentro (Provincia Padova) au fost declarate câştigătoare la categoria şcoală primară, cu proiectul „Energia albastră, un nou tip de energie”, sub îndrumarea profesoarei Giuliana Finco. Locul al doilea a fost câştigat de clasa a II-a C de la şcoala Giovanni al XXIII-lea din Cusano Milanino (Milano), ce a redactat cartea „Care este energia ta?”, sub coordonarea doamnei profesoare Tiziana Riccò. Premiul al treilea a fost acordat claselor a V-a A şi a V-a B de la şcoala Primară Andrea Mantenga din Brindisi, ce au prezentat un model din bucăţi de hârtie înmuiată în adeziv (papier-mâché) intitulat „Energie radiantă”, sub îndrumarea profesoarelor Maria Nuzzi şi Mara Scaltrito. La nivel de gimnaziu, locul întâi a fost acordat proiectului „şcoala fotovoltaică” prezentat de clasele a III-a A şi a III-a B de la şcoala Giuseppe Leva din Travedona Monate (Provincia Varese) şi coordonat de profesorii Bruno Molinario, Salvatore Musella şi Carlo Vittigni. Locul al doilea a mers către clasa a III-a a şcolii Leonardo da Vinci din Papozze (Provincia Rovigo), coordonată de Cinzia Ghirelli şi Matteo Novo, cu proiectul „Harta resurselor potenţiale de pe râul Po”. Locul al treilea a fost acordat clasei a III-a A, coordonată de profesoara Raffaella Gamba, de la şcoala Giovanni Boggiani din Mongrando (Biella), care a prezentat proiectul „Uşor ca o idee”. În cadrul acestei categorii, proiectul „Parodie pentru Super Quark” (Super Quark – emisiune enciclopedică italiană) realizat de clasa a II-a A a şcolii Don Lorenzo Milani din Grizzana Morandi (Bologna) şi coordonat de Stefania Agostini, a primit o menţiune specială. Clasa a IV-a A (secţiunea tehnologie industrială electrică) de la Liceul cu Program Vocaţional Innocente Pittoni din Conegliano (Treviso) a fost câştigătoarea categoriei şcoală secundară de gradul întâi, cu proiectul „Generatorul feroviar”, sub coordonarea profesorului Luigi Pavan. Locul al doilea a revenit clasei a V-a de la Liceul cu Program Vocaţional Galileo Ferraris din Iglesias (Carbonia-Iglesias), cu „Trenipsia”, proiect coordonat de Corrado Lai. Locul al treilea a fost acordat proiectului „Să încercăm să economisim energie” pregătit de clasa a III-a A de la Liceul Tehnic Stenio din Cerda (Palermo), sub coordonarea profesoarei Rosaria Migliore. Juriul a acordat o menţiune specială clasei a III-a A de la Liceul Tehnic Carlo Gemmellaro din Catania, care a prezentat proiectul „Energie Regenerabilă”, cu sprijinul profesorului Salvatore Fazio. Un alt premiu a mers către elevii de la şcoala Albert Einstein din Torino, care – sub îndrumarea profesorului Ferdinando Cabrini – au câştigat cea de-a cincea ediţie a Masterului PlayEnergy, cu o teză purtând numele „Cartierul viu”. Această iniţiativă acordă elevilor de liceu oportunitatea de a afla mai multe informaţii despre ştiinţele exacte studiate în facultate.

Comentarii

comentarii