Acasă Actualitate Explicaţii târzii despre „Afacerea” Târgul de Crăciun

Explicaţii târzii despre „Afacerea” Târgul de Crăciun

DISTRIBUIȚI

Timp de o săptămână, reprezentanţii Primăriei Timişoara au dat din colţ în colţ când a venit vorba despre contractele prin care comercianţii de la Târgul de Crăciun din Timişoara erau obligaţi să plătească chiria printr-un contract de sponsorizare. Mai-marii municipalităţii nu au mai vrut să vorbească despre aceste contracte şi au pasat vina în curtea celor de la Casa de Cultură a Municipiului Timişoara.

Citeşte şi:

Ciprian Jichici: „Ce s-a întâmplat la Târgul de Crăciun este dincolo de limita penalului”

Domeniul public – „închiriat” de Primăria Timişoara prin contracte de sponsorizare 

Chemat să dea explicaţii

La conferinţa săptămânală a Primăriei Timişoara a fost invitat şi Pavel Deheleanu, pentru a oferi explicaţii cu privire la banii pe care i-a încasat de la Târgul de Crăciun. Ciuhandu le-a spus ironic celor prezenţi „ L-am invitat pe domnul Deheleanu la această conferinţă, pentru a oferi explicaţii despre marea afacere de la târgul Crăciun”.

„Cine a vrut să vândă a trebuit să sponsorizeze”

Pavel Deheleanu, directorul Casei de Cultură Timişoara, spune că la toate festivalurile care au loc în Timişoara se fac sponsorizări. „Şi la Festivalul Berii, al Vinului, dar şi la târgurile de Paşti şi de Crăciun, noi solicităm sponsorizări, pentru a avea bani pentru organizarea acestor evenimente. Cine a vrut să sponsorizeze a avut un loc în centru, cine nu a sponsorizat nu a primit acceptul să îşi desfăşoare activitatea în acest loc. Noi nu am obligat pe nimeni să vină la acest târg. Am avut încasări din sponsorizări de 250.000 de lei, iar cheltuielile au fost puţin mai mari. Banii i-am cheltuit cu iluminatul, cu ieslea şi cu concertele care au avut loc în cadrul acestui târg. Nu puteam să facem contracte de închiriere, pentru că tarifele erau prea mici şi nu ne alegeam cu nimic”, a spus Pavel Deheleanu.

„Am vrut să facem ceva frumos”

Întrebat de reprezentanţii presei de ce Primăria Timişoara nu a încasat nici un ban pentru închirierea domeniului public din Piaţa Unirii, Ciuhandu a replicat că primăria nu trebuia să câştige nimic, ci evenimentul să iasă bine. „Am avut la Timişoara un târg frumos, care a fost vizitat de zeci de mii de persoane. Cred că acesta este câştigul primăriei. Nu pot vorbi despre contractele de sponsorizare pentru că nu am avut nici o implicare”, a spus Gheorghe Ciuhandu.

„Este incredibil să recunoşti public că ai încălcat legea”

Consilierul local PNL Ciprian Jichici a început să râdă în momentul în care a aflat că Pavel Deheleanu a recunoscut public că cine a dat bani a avut un loc la târg, iar cine nu a dat sponsorizări a fost trimis la plimbare. „Este incredibil să recunoşti public că ai încălcat Legea achiziţiilor publice. Nu pot să cred aşa ceva. După o asemenea declaraţie, nici măcar nu mai ştiu ce să spun. Noi vom face o interpelare, prin care vom cere explicaţii în scris. Ne vom consulta şi cu avocaţi, pentru a vedea dacă putem face plângeri penale celor care au greşit”, a spus Ciprian Jichici. Comercianţii care au vândut marfă la Târgul de Crăciun de la Timişoara au făcut sponsorizări cuprinse între 4.000 şi 6.000 de lei, în funcţie de ce vindeau. Banii au ajuns la Casa de Cultură a Municipiului Timişoara, însă Primăria Timişoara nu a fost străină de această situaţie, pentru că contractele s-au făcut prin Biroul de Comunicare, condus de Violeta Mihalache.

 

Comentarii

comentarii