Acasă Actualitate Fritz nu scapă de probleme. Sindicatul atacă și a doua organigramă a...

Fritz nu scapă de probleme. Sindicatul atacă și a doua organigramă a primarului userist

DISTRIBUIȚI

Sindicatul salariaților din Primăria Timișoara a început procedurile legale și pentru atacarea celei de-a doua organigrame promovate de administrația Fritz, cea aprobată de Consiliul Local pe 16 martie 2022. Prima, votată cu câteva luni înainte, pe 15 iunie 2021, a fost suspendată de instanțele de judecată, iar în aprilie ar fi următorul termen în dosarul „de fond”, cel care privește anularea hotărârii prin care aceasta a fost aprobată. De altfel, cea de-a doua avea și rolul declarat de a elimina „blocajele administrative actuale”, cele ivite de suspendarea primului act.

Pe 16 martie, odată cu aprobarea noii organigrame, a fost adoptată și o hotărâre de consiliu local de înființare a „Administrației pentru Educație și Sănătate”, o entitate în care să fie comasate două compartimente. Și această hotărâre este atacată de sindicat. În primă fază, printr-o adresă depusă pe 21 martie, organizația condusă de Tiberiu Negrei îi cere prefectului „să constate nelegalitatea” și „să procedeze la formularea acțiunilor în contencios administrativ împotriva celor două acte administrative”.

Spre deosebire de traseul administrativ de aprobare a primei organigrame, la a doua încercare administrația Fritz a organizat și o dezbatere publică și consultări cu sindicatul, deși atât primarul, cât și viceprimarul userist Ruben Lațcău insistau că nu ar fi neapărat nevoie, din moment ce actul în sine nu este „normativ”, iar sindicatul nu este „reprezentativ”. Ce-i drept, acesta din urmă nu este reprezentativ la nivel de unitate – adică nu sunt membri mai mult de jumătate dintre salariați. Pe de altă parte, este reprezentativ prin afiliere la o federație reprezentativă în domeniul de activitate. În acest caz, FNSA și, la rându-i, Cartel ALFA. Modificările legislative din ultimii ani prevăzând anumite drepturi și pentru astfel de organizații.

Tiberiu Negrei, președintele sindicatului „mai mult sau mai puțin reprezentativ, după cum l-au caracterizat Fritz și Lațcău, a precizat atât în cadrul dezbaterii, cât și la consultări, că cele două proiecte nu sunt complete. Neregulile sesizate ari fi: faptul că avizul Comisiei Paritare este dat înainte de a fi publicate toate documentele aferente proiectului de hotărâre; că raportul de specialitate nu este semnat de compartimentul de resort; ca a fost inclusă și o prevedere privind schimbarea modului de salarizare.

După consultarea avută cu sindicatul – la care, din nou, nu a participat direct primarul –, comisia paritară a emis un nou aviz, iar partea privind grila de salarizare a fost eliminată parțial din proiectul final ajuns în fața consilierilor locali. Cât despre raportul de specialitate, primarul Dominic Fritz a spus, în plen, că și-a luat libertatea de a o desemna pe Monica Pfeifer – funcționar cu grad de consilier în aparatul de specialitate – să îl întocmească, din moment ce în Regulamentul de Funcționare anterior nu era prevăzută această atribuție pentru niciun compartiment.

Vă mai amintim că a fost nevoie de două ședințe de Consiliu Local, desfășurate în mai puțin de 24 de ore, pentru aprobarea organigramei și înființarea AES. Pe 15 martie, într-o ședință ordinară desfășurată online, au fost înregistrate 28 de voturi pe platforma de videoconferință, număr mai mare decât numărul consilierilor locali prezenți (26) și chiar decât numărul total al acestora (27). S-a votat și a doua dată, au fost din nou prea multe voturi, 27, dar proiectul de înființare a AES căzuse oricum, fiind numai 13 „pentru”. În aceste condiții, Fritz l-a retras pe celălalt.

Pe 16 martie a fost convocată o altă ședință, una „extraordinară de îndată”, motivată și de nevoia de a aproba un proiect de ajutorare a refugiaților din Ucraina. Atunci au fost readuse în discuție și aprobate cele două proiecte de restructurare a aparatului de specialitate. A mai fost semnalat și faptul că cele două ședințe nu ar fi trebuit să se desfășoare online, din moment ce regulamentul aprobat în 2020 prevedea această posibilitate doar în timpul stării de alertă, pe care guvernul nu o mai prelungise după 9 martie.

Comentarii

comentarii