Acasă Administraţie Fritz spune că directorii SMTT și STPT trebuia să ia decizii, să...

Fritz spune că directorii SMTT și STPT trebuia să ia decizii, să le comunice și să și le asume. ”Nu e treaba primarului”

482
DISTRIBUIȚI

Primarul Dominic Fritz a spus, pe 12 ianuarie, că nu vrea să se bage în disputa dintre Societatea Metropolitană de Transport Timișoara (SMTT) și Societatea de Transport Public Timișoara (STPT), care are ca urmare punerea pe drumuri a pensionarilor, dar a și celorlalți cetățeni, pentru a-și reînnoi abonamentele. Indirect, totuși, Fritz îi dă dreptate lui Goia, directorul SMTT, spunând că subvențiile pe transportul public ar trebui acordate în funcție de numărul de călători real, nu de cel al abonamentelor.  În opinia lui Fritz, cei doi directori, Ioan Goia și Nicolae Bitea, ar trebui să își rezolve singuri problemele, acestea neintrând în sfera de prerogative a primarului.

„Am primit mai multe telefoane și cereri în ultimul timp, despre abonamentele la STPT. Trebuie să știți că aici este vorba de doi operatori: SMTT și STPT. SMTT nu este în subordinea primăriei. Acesta supraveghează și finanțează din octombrie activitatea STPT. Noi plătim spre ei și ei supraveghează activitatea STPT. Este important să se înțeleagă această structură. Trebuie să responsabilizăm cultura organizațională instituțiilor din Timișoara. Nu trebuia să țină de primar, nu trebuia să îl roage cineva pe primar să vină ca tăticul cu o soluție”.

În opinia lui Fritz, directorii ar trebui să-și asume deciziile. „Aceste companii au o conducere care trebuie să fie în stare să întrunească niște criterii de performanță. Misiunea mea este să îi fac să își asume pozițiile manageriale. Ei trebuie să ia decizii, să le comunice și să răspundă de aceste decizii. Nu este posibil ca cei care se află în aceste funcții să se ascundă în spatele primarului”, a mai completat primarul.

Între cele două companii ar exista și un contract în care se stipulează că decontările se fac în funcție de numărul de călători. SMTT insistă asupra respectării acestui lucru, în timp ce STPT vrea să primească oricum banii din subvenții, fără a-i mai justifica, a explicat Fritz. „În prezent primăria Timișoara plătește prin SMTT o subvenție pentru abonamentele pensionarilor și elevilor. Sunt 55.000 pensionari, ceea ce ar însemna 61 de milioane de lei pe an, 12 milioane de euro doar pentru subvențiile pensionarilor. Până acum, STPT a primit aceste subvenții fără legătură cu numărul de călători. În lunile de lockdown, de exemplu, primăria a plătit 6 milioane de lei subvenții, iar în toată această perioadă nu a circulat, după cum știm, mai nimeni cu transportul în comun”, au fost cuvintele primarului.

„Contractul își are rostul și acum cele două societăți se ceartă cum să implementăm acest sistem. SMTT a început să valideze oamenii stând la coadă, nu este o soluție foarte practică. STPT nu ar vrea să treacă printr-un sistem pe călătorii, să fie obligați să atragă mai mulți călători, să crească calitatea serviciilor. Asta trebuie să se schimbe. 85% din banii pe care STPT îi încasează vin ca subvenții, asta nu este o situație sustenabilă. Asta nu înseamnă că anumite categorii sociale ar trebui să nu beneficieze de aceste subvenții, dar STPT trebuie să și justifice pentru ce se plătește”, a mai completat Fritz.

„Fac apel la conducerea SMTT și STPT să se pună la o masă și să găsească o soluție pe baza contractului semnat de cele două, să nu facă cetățenii să sufere pe baza acestui conflict”, este recomandarea primarului. Ulterior, primarul a dat asigurări că cel puțin pentru moment, impunerea prevederilor contractului nu va aduce schimbări majore pentru cetățeni. „Pentru cetățeni, deocamdată, asta nu schimbă nimic. Trebuie să ne asigurăm că banii plătiți de toți timișorenii pentru transportul în comun duc la o îmbunătățire a serviciilor!”, a încheiat Dominic Fritz.

Comentarii

comentarii