Acasă Economic Fuziunea aeroporturilor se va face doar pe baza unui studiu de fezabilitate

Fuziunea aeroporturilor se va face doar pe baza unui studiu de fezabilitate

DISTRIBUIȚI

Întâlnirea de miercuri, de la Aeroportul „Traian Vuia” Timişoara, între reprezentanţii Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii şi conducerile administraţiilor din Timiş şi Arad pe tema Companiei Aeroportuare Banat s-a terminat cu o concluzie care era de aşteptat. Participanţii au hotărât, în mai puţin de 1 oră, ca fuziunea aeroporturilor din Arad şi Timişoara să fie fundamentată de un studiu de fezabilitate. Discuţiile despre o posibilă companie aeriană comună în cele două judeţe s-a amânat până anul viitor, perioadă în care MTI va contracta executarea studiului.
La „negocieri” au participat secretarul de stat din Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, Marin Anton, preşedintele şi cei doi vicepreşedinţi ai Consiliului Judeţean Timiş, Constantin Ostaficiuc, Adam Crăciunescu şi Liviu Borha, preşedintele Consiliului Judeţean Arad, Nicolae Ioţcu, primarul Timişoarei Gheorghe Ciudandu, viceprimarul Aradului, Geanina Pistru, şi directorii aeroporturilor din Arad şi Timişoara. La întâlnire a lipsit cel mai vehement susţinător al fuziunii, primarul Aradului, Gheorghe Falcă.
Conform secretarului de stat Marin Anton, ideea de fuziune a celor 2 aeroporturi a fost dată de „concurenţa neloială dintre aeroportul din Timişoara şi cel din Arad”. „Dorim eficientizarea transporturilor aeriene în zona Banatului, şi din studiul de fezabilitate va rezulta cum va fi făcut acest lucru”, a declarat Anton.
„După realizarea studiului, autorităţile locale arădene şi timişene şi reprezentanţii ministerului vor analiza datele relevate de acesta şi vor decide dacă această companie se va face sau nu”, a mai spus Anton.
La ora actuală, Aeroportul din Timişoara nu funcţionează decât la 40% din capacitate, iar cel din Arad se chinuieşte să supravieţuiască. Conform secretarului de stat studiul ca avea ca reper traficul aerian din zona de vest în viitorii ani.
 „Câştigul pentru Timişoara va reieşi din acest studiu, tehnic, financiar şi juridic", a declarat primarul Gheorghe Ciuhandu, cel care a cerut de la bun început realizarea studiului şi doar apoi luarea în discuţie a unei eventuale fuziuni.
 „Nu s-a pus problema ca sediul societăţii să nu fie în Timiş. Numele de "Traian Vuia" trebuie să rămână la Timişoara. După ce se va finaliza studiul de fezabilitate, se va face o analiză foarte clară, care va intra în discuţii la consiliile judeţene şi la consiliile locale din Timişoara şi Arad. Cred că până acum a fost doar o problemă de comunicare”, a precizat şi preşedintele CJT, Constantin Ostaficiuc.
Conform secretarul de stat Marin Anton, MTI va investi în continuare la Aeroportul Timişoara anul acesta fiind alocaţi 1,6 milioane de euro pentru asfaltarea pistei. Anton a evitat însă să spună ceva despre eventuale investiţii la Aeroportul din Arad sau despre situaţia economică a acestuia.

Comentarii

comentarii