Acasă Actualitate Ghiță Pristanda de la Timișoara

Ghiță Pristanda de la Timișoara

DISTRIBUIȚI

La fel ca nemuritorul Ghiță Pristanda, primarul Nicolae Robu numără tramvaie și autobuze, în loc de steaguri. Și, din îndepărtata Seychelles, a raportat ”îmbunătățiri substanțiale ale calității serviciilor de transport public pentru locuitorii a două mari cartiere: Calea Șagului (în urma suplimentării recente a numărului de autobuze pe linia 33, la 6) și Circumvalațiunii.”

De pe malul mării, primarul a raportat la fiecare câteva zile că la Timișoara mijloacele de transport în comun circulă tot mai bine. Și, mulțumit de cele raportate, a plecat, de la Oceanul Indian, la Marea Neagră.

Pentru timișorenii care fac însă saună în trafic, îmbunătățirile nu se prea văd. Este adevărat că orașul este mult mai gol, luna august fiind la majoritatea firmelor una de concedii. Dar, și așa, se așteaptă prea mult după tramvaie și troleibuze. Iar dacă facem comparație cu situația din anii 90, RATT este în declin. Din cele 100 de tramvaie au mai rămas… 31.

Iar cei care țin la Timișoara continuă să spună lucrurilor pe nume.

”Stimați domni, ce vă place să vă jucați de-a primarul, și directorul STPT fără calități de management în domeniul transportului public, îmbunătățirea calității serviciilor de transport poate fi raportată ca o mare realizare, atunci când:

– STPT va dispune de o infrastructură modernă, cu linii de tramvai care să preia din zgomotul produs de mijloacele de transport;

– atunci când mijloacele de transport în comun se deplasează prin cartierele cu încărcătură istorică să nu existe un real pericol de distrugere datorită trepidatiilor cauzate de viteză ;

– atunci când mijloacele de transport în comun sunt igienizate;

– atunci când călătorii beneficiază de aer condiționat;

– atunci când mijloacele de transport în comun sunt o alternativă eficientă la celebrele autoturisme;

– atunci când cetățenii, fie ei timișoreni sau turiști, pot achiziționa bilete sau abonamente de la automate amplasate în stații de transport în comun;

– atunci când se vor achiziționa mijloace de transport în comun utile și eficiente, nu ambarcațiuni ce constituie un real pericol pentru transportul public sau de agrement, nu tramvaie reeșapate pentru 650.000 de euro bucata!

Din păcate, Timișoara, viitoare capitală culturală Europeană beneficiază de un management superficial, atât la nivelul Primăriei Municipiului Timișoara, cât și la nivelul Societății de Transport Public Timișoara, ce plasează orașul de pe Bega cu o tradiție de peste 149 de ani în domeniul transportului public în comun, în fruntea dezamăgirilor!”, spune Alex-Mihai Dascălu, membru în Biroul Politic Municipal Timișoara al PRO România – filiala Timiș.

Comentarii

comentarii