Acasă Cultura Gravuri semnate de Rembrandt, la Timişoara

Gravuri semnate de Rembrandt, la Timişoara

DISTRIBUIȚI

Au mai rămas doar câteva zile până la deschiderea expoziţiei-eveniment „Rembrandt misticul – oglindit în gravura sa”, care reuneşte 101 de gravuri ale binecunoscutului pictor olandez Rembrandt van Rijn. Lucrările aparţin Cabinetului de Stampe ale Bibliotecii Academiei Române din Bucureşti, ele fiind colecţionate de Gheorghe şi Matei Balş şi, ulterior, donate instituţiei culturale. Gravurile conţin subiecte precum autoportretul, portretul, scenele biblice şi nudul şi vor fi aduse la Timişoara în condiţii de maximă securitate, pe un traseu securizat şi bine păzit. Expoziţia „Rembrandt  misticul – oglindit în gravura sa” se va deschide la Muzeul de Artă din Timişoara joi, 3 iunie, de la ora 18. În expoziţie se regăsesc o serie de autoportrete ale artistului din deceniul patru al secolului XVII: „Autoportret cu fruntea încreţită” (1630), „Autoportret cu gura deschisă” (1630), „Autoportret cu bonetă şi eşarfă” (1633), „Autoportret cu sabia ridicată” (1634), „Autoportret cu Saskia” (1636), „Autoportret cu bonetă de catifea şi pană” (1638), precum şi o serie de portrete realizate de Rembrandt datorită cererii mari din partea clientelei din Amsterdam a vremii. Între gravurile cu subiectele biblice se numără cea mai cunoscută gravură cu temă biblică, „Iisus vindecând bolnavii” sau „Planşa de o sută de florini” (cca 1649), la care artistul a lucrat timp îndelungat.  Nudul apare în gravura lui Rembrandt la începutul şi spre sfârşitul carierei sale. Studiile de nuduri feminine din jurul anului 1631 („Nud aşezat”, „Diana la baie”) sau cel din „Iosif şi soţia lui Putifar” (1634) reprezintă acelaşi tip de frumuseţe care se regăseşte şi în picturile primei perioade de creaţie. Cele efectuate din anii 1658- 1661 sunt diferite, pentru că se poate observa că Rembrandt  a lucrat aceste planşe după model. Expoziţia va rămâne deschisă timp de o lună, până pe 30 iunie.

Comentarii

comentarii