Acasă Actualitate Grevă pe secția de troleibuze a STPT, marți dimineață

Grevă pe secția de troleibuze a STPT, marți dimineață

DISTRIBUIȚI

troleibuz 18 Timisoara RATTÎn dimineața zilei de marți, 21 decembrie, șoferii de troleibuze ai Societății de Transport Public Timișoara (STPT) au pornit o grevă din cauza salariilor întârziate. Conducerea companiei spune că în cursul acestei zile se va rezolva problema și invocă drept motiv al întârzierilor lipsa lichidităților și cele aproape 50 de milioane de lei pe care le-ar avea de primit de la Societatea Metropolitană de Transport Timișoara (SMTT).

„În dimineaţa zilei de 21.12.202, conducătorii de bord din cadrul Secţiei Transport Troleibuze, din cadrul Societății de Transport Public, au refuzat să iasă în traseu, din cauza nemulţumirilor legate de neachitarea lichidării salariale din 15.12.2021 și a tichetelor de masă restante. Traseele liniilor de troleibuz de pe raza municipiului au rămas descoperite la primele ore ale dimineţii, acestea fiind acoperite, începând cu ora 07:00, cu autobuze, în limita resurselor disponibile”, transmit reprezentanții STPT. La ora 10.00, acțiunea spontană a șoferilor de „firobuze” încă nu încetase.

Potrivit explicațiilor oferite de companie, lichidarea aferentă lunii noiembrie ar fi trebuit să fie achitată în data de 15 decembrie, dar, din cauza lipsei fondurilor necesare, achitarea a fost amânată pentru astăzi, 21 decembrie. Conform Contractului Colectiv de Muncă  nr.112/01.10.2021, Cap.IV, art.65, alin.2, „plata salariilor reprezentând lichidarea lunii anterioare poate fi decalată cu 3 zile față de data de 15 a lunii, fără ca aceasta să fie considerată întârziere a plății salariale”.

Cu această ocazie, conducerea Societăţii de Transport Public Timişoara face apel la Asociaţia de Dezvoltare Intracomunitară „Societatea Metropolitană de Transport Timişoara” (SMTT) pentru a-şi onora datoriile acumulate către S.T.P.T. Ar fi vorba despre 48.639.914 lei. Vă amintim că SMTT a fost înființată în 2019 în timpul administrației Robu, această entitate fiind cea primește direct banii de la Primăria Timișoara și primăriile localităților unde circulă curse metropolitane.

În baza unui contract, în funcție de gradul de utilizare, banii sunt virați ulterior către STPT. Probleme între cele două companii au început de câteva luni, chiar primarul Dominic Fritz implicându-se, cerând alegerea unei metodologii prin care subvențiile să fie acordate în funcție de numărul de curse, nu de cel al abonamentelor.

„Ne cerem scuze călătorilor care au avut de suferit din această cauză şi îi asigurăm că depunem toate eforturile pentru remedierea situaţiei”, transmite, în final, conducerea STPT.

Comentarii

comentarii