Acasă Actualitate Harta strategică de zgomot a Timişoarei va fi votată în CLT

Harta strategică de zgomot a Timişoarei va fi votată în CLT

DISTRIBUIȚI

Studii ale Agenţiei de mediu din Timişoara indică faptul că aproape întreaga populaţie a municipiului este afectată de zgomotul produs în primul rând de traficul auto, apoi de cel feroviar (tramvaie), precum şi de  industrie sau din portul municipiului.

Consilierii locali vor avea de votat aprobarea Hărţilor Strategice de Zgomot în Municipiul Timişoara, având la bază prevederi din Hotărârea Guvernului nr.321/2005 privind evaluarea şi gestionarea zgomotului ambiant, republicată şi actualizată.

În afară de aglomerarea urbană, ca surse de zgomot au fost luate în considerare cele produse pe diferite tronsoane (adiacente Timişoarei) DN6, DN 59, pe unde trec anual milioane de autoturisme. Pe baza măsurătorilor efectuate şi importul lor în softul specializat SoundPlan s-a determinat, prin tehnica ”reverse engineering”, şi emisia necunoscută a sursei respective de zgomot.

Câteva date arată că 175.680 de persoane sunt expuse la zgomotul produs de traficul rutier noaptea şi 166.966 de persoane, ziua. Numărul clădirilor expuse la zgomot noaptea este de 10.860, iar ziua, un număr de 10.334.

Numărul clădirilor sensibile (unităţi şcolare şi sanitare) expuse la zgomotul produs de traficul rutier este de 247 (din care 174 de unităţi şcolare şi 73 de unităţi sanitare) noaptea şi de 225 ziua (din care 160 de unităţi de învăţământ şi 65 de unităţi sanitare).

Zgomotului produs de tramvaie îi sunt expuse 9.470 de persoane noaptea şi 6.784, ziua, precum şi 26 de clădiri sensibile (15 şcoli şi 11 unităţi sanitare).

Estimarea numărului de persoane expuse la zgomotul produs de zonele industriale arată că sunt afectaţi zeci de mii de timişoreni, în timp ce o clădire sensibilă este expusă la zgomotul industrial noaptea şi două ziua.

Elaborarea hărţilor strategice de zgomot pentru Municipiul Timişoara s-a realizat cu respectare legislaţiei naţionale în vigoare.

Comentarii

comentarii