Acasă Economic Hornbach – creștere semnificativa a cifrei de afaceri și a venitului in...

Hornbach – creștere semnificativa a cifrei de afaceri și a venitului in primul trimestru din 2014

DISTRIBUIȚI

Grupul Hornbach (Concernul Hornbach Holding AG) a intrat în forță în anul financiar 2014/2015, înregistrând valori record ale cifrei de afaceri și venitului în primul trimestru.

Astfel, cifra de afaceri a concernului Hornbach Holding AG s-a majorat cu 16% în primele trei luni (de la 1 martie la 31 mai 2014), atingând 1.035,1 milioane euro. Cea mai mare societate a grupului, Hornbach-Baumarkt-AG, care, după ce a deschis două noi locații la Lübeck și Praga, deține în prezent 143 de magazine de construcții și grădinărit în nouă țări din Europa, a înregistrat o creștere cu 16,4% a cifrei de afaceri, ce s-a ridicat la 976,7 milioane euro.
Fără a lua în considerare deschideri noi, cifra de afaceri a întregului concern a înregistrat o creștere de 14,6%. La nivelul venitului, în primul trimestru s-a înregistrat o creștere și mai dinamică. De asemenea, EBIT-ul Hornbach s-a majorat considerabil, de la 70,8%, atingând 87,3 milioane euro. Consiliul de administrație a confirmat prognoza pe anul 2014/2015 în ceea ce privește cifra de afaceri și venitul. Cele mai importante motoare de creștere au fost, din nou, locațiile din Germania, însă și celelalte opt țări (fără Germania), fără a lua în considerare deschiderile noi de magazine, au înregistrat în primul trimestru al anului 2014/2015 o creștere față de același interval al anului trecut.
„În martie 2014 magazinele noastre au înregistrat o adevărată explozie a cererii în domeniul construcțiilor și grădinăritului“, a declarat Roland Pelka, directorul financiar al Grupului Hornbach, cu ocazia prezentării situațiilor financiare trimestriale. „Nu doar că am reușit să compensăm scăderea profitului înregistrată în primul trimestru al anului trecut, din cauza iernii grele, ci chiar am reușit să asigurăm o creștere considerabilă a profiturilor“, a continuat acesta.
În primul trimestru al anului financiar 2014/2015, magazinele de construcții și grădinărit (DIY) Hornbach din Germania au înregistrat o creștere a cifrei de afaceri cu o cincime, aceasta ridicându-se la 574,5 milioane euro (față de 478,9 milioane euro în primul trimestru al anului trecut), datorită primăverii calde și a unei conjuncturi favorabile. Cifra de afaceri a magazinelor din Germania s-a majorat cu 19,4%, fără a lua în considerare deschideri noi de magazine. Această evoluție a reprezentat o continuare în forță a dinamicii cifrei de afaceri din ultimul trimestru al anului 2013/2014 (o creștere de 14,1%). Unul dintre factorii care au dus la această evoluție pozitivă a concernului, aflat pe locul trei ca mărime în acest sector pe piața germană, a fost consolidarea pieței de construcții și grădinărit, în urma închiderii magazinelor Praktiker și Max Bahr aflate în insolventă.
Pe plan internațional, evoluția pozitivă care se conturează din cel de-al doilea trimestru al anului 2013/2014 a devenit și mai vizibilă în primele trei luni ale anului financiar 2014/2015. Date fiind și noile locații deschise, cifra de afaceri în domeniul DIY din cele opt țări (fără Germania) a crescut cu 11,7%, atingând 402,1 milioane euro (față de 360,0 milioane euro în același interval al anului trecut). Fără a lua în considerare deschideri noi de magazine și efectele cursului valutar, creșterea cifrei de afaceri a fost de 8,2% și pe plan regional, Hornbach a înregistrat creșteri considerabile ale cifrei de afaceri în fiecare tară. Cota din cifra de afaceri realizată în afara Germaniei de HORNBACH-Baumarkt-AG a fost de 41,2%.
Societatea Hornbach Baustoff Union GmbH (HBU), membră a concernului, care se ocupă în principal de clienți persoane juridice din domeniul construcțiilor și sectoarele conexe, dar și de constructorii particulari, a înregistrat în primul trimestru al anului 2014/2015 o creștere de 10,1% a cifrei de afaceri, aceasta ridicându-se la 58,0 milioane euro (față de 52,7 milioane euro în același interval de anul trecut). La 31 mai 2014, HBU deține, în continuare, 25 de magazine de materiale de construcții în sud-vestul Germaniei, precum și două locații în Franța, lângă graniță (Lorena).
Creșterea semnificativă a cifrei de afaceri neluând în considerare deschiderile de magazine noi, atât în Germania, cât și în celelalte țări, cumulată cu majorarea marjei comerciale și asigurarea unor costuri mai favorabile, a dus la o evoluție conform estimărilor, venitul din primul trimestru al anului 2014/2015 înregistrând o creștere supraproporțională vizibilă. Rezultatul din exploatare (EBIT) al concernului Hornbach Holding AG s-a majorat cu 70,8%, ridicându-se la 87,3 milioane euro (față de 51,1 milioane euro în același interval de anul trecut). Hornbach-Baumarkt-AG aproape și-a dublat EBIT-ul, acesta atingând 73,0 milioane euro (fată de 37,6 milioane euro în același interval de anul trecut).
Directorul financiar Roland Pelka anunță menținerea prognozei în ceea ce privește cifra de afaceri și venitul în 2014/2015. „După această majorare considerabilă a cifrei de afaceri și a venitului care a avut loc în primele trei luni, urmează trei trimestre pentru care valorile de comparație de anul trecut sunt deosebit de ridicate“, a afirmat Roland Pelka. ”În primul rând, declară Roland Pelka, în Germania urmează să crească din nou concurența în lunile ce vor urma, pe măsură ce magazinele grupului Praktiker, care au fost închise, vor fi preluate de alți agenți comerciali din domeniu. În plus, este improbabil ca iarna de anul acesta să fie la fel de blândă”. Grupul prognozează în continuare pentru anul financiar 2014/2015, atât la nivelul concernului Hornbach Holding AG, cât și la nivelul Hornbach-Baumarkt-AG, o creștere a cifrei de afaceri, precum și o creștere mai mare la nivelul EBIT-ului.
Situațiile financiare parțiale ale Hornbach Holding AG si Hornbach-Baumarkt-AG pot fi consultate pe Internet, pe www.hornbach-gruppe.com/Finanzberichte.
Grupul Hornbach, fondat în 1877, este o afacere de familie și se numără printre liderii de pe piața magazinelor de materiale de construcții și grădinărit din Europa. Cotată la Bursa din Frankfurt încă din 1987, compania activează în 9 țări europene (Germania, Austria, Olanda, Luxemburg, Elveția, Cehia, Slovacia, Suedia și România), operând 143 de magazine. În România, Hornbach a deschis primul magazin în 2007, iar în acest moment deține trei magazine în București (Berceni, Militari și Balotești), unul în Brașov și unul în Timișoara.

Comentarii

comentarii