Acasă Actualitate ,,HR pentru viitor”, cu Mihaela Bureac-Pleșcan: ,,Fiecare companie își promovează imaginea de...

,,HR pentru viitor”, cu Mihaela Bureac-Pleșcan: ,,Fiecare companie își promovează imaginea de top angajator.”

DISTRIBUIȚI

În luna noiembrie 2024 are loc a IX-a ediție a Zilelor Facultății de Științe ale Comunicării din cadrul Universității Politehnica Timișoara. Timp de o lună de zile, vor avea loc evenimente de celebrare ale facultății, precum și Ziua porților deschise, ateliere pentru studenți, prezentarea unor oferte de practică, cât și o masă rotundă pe tema comunicării științei. Organizatorii principali sunt reprezentați de  Asociația Studențească din cadrul Facultății de Științe ale Comunicării(Liga FSC), cât și de cadre didactice și specialiști din domeniu.

,,Cafeneaua comunicării” este un proiect marca Liga FSC, organizat de mai bine de 10 ediții. Evenimentul aduce laolaltă studenți, profesori, și profesioniști din domeniul comunicării și al relațiilor publice pentru a discuta subiecte actuale din sfera comunicării, media și PR-ului. În cadrul acestui proiect, se organizează discuții și sesiuni interactive pe teme variate, de la noile tendințe în social media, până la provocările din domeniul comunicării.

Prima poveste de succes din cele patru care vor fi organizate anul acesta aduce în prim-plan un profesionist din domeniul Resurselor Umane: Mihaela Bureac-Pleșcan, cu o experiență de peste 15 ani în domeniu. Mihaela Bureac-Pleșcan  a contribuit la succesul organizațiilor din industrii precum IT&C, inginerie, Telecom și FMCG, prin consilierea liderilor și susținerea acestora. Expertă în recrutare și dezvoltarea carierei, ea conectează talentele cu oportunitățile potrivite și creează comunități de învățare și dezvoltare durabile. Aceasta este absolventă a Facultății de Psihologie din cadrul Universității de Vest. În prezent este specializată pe partea de Consultanță și Consiliere în Carieră.

Specialista în Resurse Umane, Mihaela Bureac-Pleșcan a lucrat într-un mediu corporatist mai bine de 18 ani, și scopul acesteia este de a face publicul să înțeleagă mai detaliat ce presupune un astfel de loc de muncă: ,,Există mai multe funcțiuni, mai multe domenii. Domeniul meu de expertiză este cel de recrutare. Există diferite persoane care sunt dedicate în diferite nișe: recrutare, interviuri, angajare, integrare, diverse funcțiuni. Dar, există și companii în care anumiți manageri sunt cei care fac și aceste responsabilități.”.

,,Pălăriile”, așa cum sunt numite de Mihaela, pe care un HR le poartă sunt diverse: ,,Fiecare companie poate să aibă o paletă mai variată, sau mai restrânsă de îndatoriri care îi revin unui angajat de la Resurse Umane. Dacă compania este mai mică, pe angajatul de acolo cad foarte multe responsabilități. Dacă compania este mai mare, și responsabilitățile sunt împărțite. Depinde de fiecare echipă sau organizație”.

Prima pălăriile pe care un angajat de la Resurse Umane o poartă este aceea de: ,,detectiv de talente”- acesta este omul responsabil cu găsirea oamenilor talentați și recrutarea de nou personal. Există foarte multe canale prin care oamenii se pot conecta cu companiile și cu ajutorul cărora pot să vizualizeze ce oportunități le sunt oferite. Mihaela Bureac-Pleșcan explică: ,,Eu, ca și companie, cu cât sunt mai prezent în cât mai multe canale, cu atât mai mult pot să îmi aduc în zona de considerare talentele, studenții experimentați, astfel încât să mă pot duce către o propunere de job.”

O altă pălărie exemplificată este aceea de: ,,psihologul de birou”- presupune oferirea de terapie gratuită atunci când unul dintre colegii de muncă trece printr-o perioadă mai dificilă. Dar, acest lucru îl poate afecta pe termen lung pe angajatul de la HR: ,,Fiind atât de multe lucruri în bagajul emoțional al unui om, este imposibil ca omul respectiv să își delimiteze problemele, emoțiile și conflictele și să le lase acasă. La fel, când te duci acasă, iei problemele de la locul de muncă, sau de la facultate cu tine.”, relatează specialista în Resurse Umane.

,,Pompierul” reprezintă a treia pălărie pe care angajatul HR o poartă, la nevoie. După cum îi spune și numele: ,,HR-istul este primul care ia efectiv extinctorul și aplanează conflictele. Sau este chemat în momentul în care managerul întâmpină anumite dificultăți în comunicarea cu subalternii. ”.

Al patrulea tip de pălărie pe care îl regăsim este: ,,maestrul de ceremonii”- ,,partea cea mai frumoasă din HR, cu care rezonează majoritatea”, relatează Mihaela. ,,Maestrul de ceremonii” presupune organizarea evenimentelor, conferințelor, întâlnirilor. Un alt tip de eveniment important de care persoana care lucrează la HR se ocupă este Săptămâna de Wellbeing, mai exact, săptămâna în care nevoile angajaților sunt prioritizate. De exemplu, se oferă servicii de masaj terapeutic celor care lucrează la birou, sau se aduce un nutriționist în cadrul companiei, pentru a îmbunătăți starea de sănătate a angajaților.

Ultimul tip de pălărie exemplificat este acela de: ,,hackerul de politici și procese”- actele care necesită adaptarea în funcție de companie sau de angajați. ,,Un mod de lucru este în Frankfurt, spre exemplu, unde sunt 200 de angajați, dar dacă în Timișoara sunt doar 20 de angajați? Nu putem să avem aceleași instrucțiuni de lucru.”, adaugă Mihaela Bureac-Pleșcan. Se începe cu procedura de bază, care se adaptează, în funcție de nevoile firmei.

Digitalizarea este o componentă importantă în ceea ce privește o bună continuitate a Resurselor Umane. ,,Dacă aceste lucruri se fac strategic, ele ajută, într-adevăr. Sunt situații în care nu mai poți soluționa față în față toate problemele, și atunci, implementezi un sistem electronic. Ajută și la luarea deciziilor, pentru că nu este un beneficiu doar pentru partea de HR.”, spune Mihaela.

Întrebată:,, Ce îi puteți spune unui om care refuză, cu ardoare, să colaboreze cu digitalizarea?”, specialista HR răspunde: ,,Trebuie găsiți partenerii potriviți care să insiste, astfel încât să poată fi soluționată problema respectivă. Te duci la managerul respectivului, vorbești cu el, pui în temă și ceilalți colegi, prezinți și beneficiile digitalizării. Trebuie adus omul într-o zonă în care să vadă care sunt acele beneficii pentru el.”

Meseria de HR este un pilon central în orice organizație, axându-se pe recrutarea, dezvoltarea și reținerea talentelor potrivite. O meserie în sfera Resurselor Umane înseamnă navigarea unor situații complexe, cum ar fi gestionarea și menținerea echipelor, crearea de strategii eficiente de dezvoltare și găsirea echilibrului între nevoile companiei și ale angajaților.

Comentarii

comentarii