Acasă Actualitate În goana după angajați, IKEA își bate joc de istoria Timișoarei

În goana după angajați, IKEA își bate joc de istoria Timișoarei

DISTRIBUIȚI

Scandalul IKEA continuă la Timișoara. După ce internetul a fost invadat de mesajele prin care compania era acuzată că oferă salarii prea mici, IKEA caută cu disperare personal. Cum campania de recrutare de personal din mediul online se pare că nu dă rezultate, IKEA a declanșat în Timișoara și o campanie agresivă de recrutare offline. După ce compania a pus mesajul ”Angajăm” pe două tramvaie și un autobuz, un mesh uriaș a fost amplasat Piața Victoriei, în zona ”0” a orașului, chiar pe clădirea Camerei de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș.

Bannerul și mesajul ”Angajăm” se potrivesc ca ”nuca în perete” cu zona istorică a Timișoarei, și cu atât mai puțin cu titlul de Capitală Culturală Europeană pe care autoritățile oricum nu reușesc să-l onoreze.

Prin urmare un număr mare de timișoreni sunt indignați pe rețelele sociale, spunând că Timișoara este pur și simplu călcată în picioare de compania suedeză și de autoritățile locale care au permis amplasarea reclamei.

„Este incredibil! Mi s-a taiat efectiv rasuflarea! Nu mai contează că este centru istoric. Se pun anunturile gingante precum pe centură. Foarte trist tot ce se intampla. Nu pot sa cred ca este vorba doar de incompetenta, efectiv este rea-vointa. Ar fi fost mai potrivita o gigantografie cu ,,Atentie, cad zidurile!”, daca doreau sa isi mascheze incompetenta, pentru ca oricum acelasi lucru e subliniat si la fel de tare a atras atentia. Poate chiar mai tare”, spune Ema Santamaria.

Majoritatea mesajelor îl arată vinovat pe primarul Dominic Fritz.

În 2021, odată cu elaborarea unui nou regulament de publicitate, Fritz declara: „Timișoara nu mai are un regulament de publicitate stradală din 2013, când vechiul regulament, ce data din 2009 a fost abrogat de drept. De mai bine de opt ani, nu există nicio reglementare pentru amplasarea pe domeniul public a meshurilor, panourilor și altor materiale publicitare. Acest nou regulament are ca principale obiective curățarea vizuală a orașului și punerea în valoare a arhitecturii și ansamblurilor arhitecturale. Readucem civilizația pe spațiul public al orașului. Beneficiile pentru timișoreni sunt un oraș mai curat, mai ordonat și apropiat de idealurile timișorene”.

Conform regulamentului, în Zona de Publicitate Restrânsă – ZPR1, din care face parte și Cartierul istoric Cetate, este permisă doar amplasarea firmelor și mesh-urilor sub formă de plasă de protecție pe schele, panouri publicitare citylight pe domeniul public cu modul electronic de transmitere a datelor, citylight în lateralul refugiilor de călători, panouri pentru informații de interes public, culturale, sportive.

Cum se potrivește mesh-ul celor de la IKEA cu acest regulament este un răspuns pe care îl așteptăm de la Primăria Timișoara și de la Poliția Locală Timișoara.

Comentarii

comentarii