Acasă Economic În prezența Majestății Sale, Margareta, Profi Loco Săvârșin și-a redeschis porțile, într-un...

În prezența Majestății Sale, Margareta, Profi Loco Săvârșin și-a redeschis porțile, într-un nou format

DISTRIBUIȚI

Profi Loco Săvârșin și-a redeschis porțile, într-un nou format, joi 19 august 2021. La inaugurarea Noului Profi – magazin românesc, au participat Majestatea Sa, Margareta, custodele coroanei României, principele Radu, Ioan Vodicean, primarul din localitate, dar și fermierii înscriși în programul Profi “Proaspete de la noi”.

Călin Costinaș, CEO Deputy Profi a explicat: ”Noi aveam un magazin deschis de mai multă vreme în Săvârșin, iar acum l-am reorganizat, l-am remodelat. Am făcut o up-gradare. E o investiție de câteva sute de mii de euro. Acum, ponderea produselor proaspete este mai mare. E o îmbinare dintre un bistro și un magazin”.

Noul Profi, magazin românesc din Săvârșin are o ofertă extraordinară de aproape 4.000 de produse: legume, fructe, carne, produse de carne, lapte și produse lactate, conserve, sucuri, produse de igienă, sucuri, vinuri, bere etc. Aici cetățenii au la dispoziție tot ceea ce au nevoie. Este un magazin foarte bogat pentru rural!

În județul Arad, Profi are deschise 44 de magazine, iar în orașul Arad, 23. În Timiș, există 151 de magazine Profi deschise, iar în Timișoara, 86. Este cea mai mare densitate de magazine deschise într-un oraș.

Marele program Profi “Proaspete de la noi” se derulează cu mare succes de trei ani, iar unul dintre scopurile proiectului este stimularea producătorilor mici pentru a stimula diversificarea producției. De exemplu, oferta de brânzeturi este prea monotonă, în afară de cașcaval și telemea nu prea găsești altceva, de aceea trebuie să existe o ofertă mult mai diversă de produse lactate.

Călin Costinaș a vorbit despre o parte dintre obiectivele programului Proaspete pentru noi: ”Relațiile sunt dificile dintre producători și retaileri, deoarece fermierii nu sunt asociați. Dacă în zona satelor putem să lucrăm aproape sută la sută cu producători români, cum este zona de mezeluri, carne de pui sau ouă, există o verigă unde relația cu producătorii români este mai dificilă. Este vorba de carnea de porc, unde producția internă este mult subdimensionată. De exemplu, după o promoție făcută la TV pentru ceafa de porc, vindem în trei zile cât tranșează România porci în aproape trei săptămâni. Există o diferență foarte mare între potențialul de vânzare și consum de carne de porc și producție. Acest fenomen nu se întâmplă la carne de pui. Domeniul este foarte echilibrat”. În Timiș, Profi constuiește o platformă foarte mare de 60.000 de metri pătrați la Șag, lângă Timișoara, unde se vor găsi toate produsele, de la congelate, la proaspete, iaurturi, produse din lapte, carne și produse din carne, legume și fructe etc.

”Noi trebuie să fim patrioți, dar nu numai declarativ, dacă vindem pe piața românească trebuie să achiziționăm de pe piața românească. Trebuie să înțelegm asta ca și clienți. Cu cât cumpărăm produse locale mai mult, cu atât crește toată economia și e bine și pentru mine și pentru familie și pentru toți. Avem atunci locuri de muncă, avem salarii mari, dacă cresc salariile și veniturile, se vor dezolta și infrastrutura și restaurantele. E un circuit de bumerang. O țară care numai vinde și nu produce nimic este destinată sărăciei”, a mai spus Costinaș.

În zona de legume-fructe este o situație mai dificilă și mai ciudată, fiindcă există producție și cerere în România, dar și aici lipsește o verigă: centrul de colectare. ”Prin urmare dacă clientul dorește un produs românesc, ar fi în contra interesului nostru să nu i-l aducem, să i-l oferim. Când ai o cerere, imediat vii să o acoperi. Dacă clientul vrea produsul românesc, tu trebuie să i-l aduci. Proiectul ”Proaspete pentru noi” ne-a permis să îi ajutăm pe producătorii români. Noi le dăm ceea ce vor, inclusiv ambalaje, și ei plătesc prin produs la recoltare. Unii au nevoie, alții nu au nevoie de sprijin. 93% din marfa pe care o cumpărăm noi este din România. Suntem rețeaua cu cele mai multe produse achiziționate din România”, a mai spus Călin Costinaș.

Peste 1 milion de clienți calcă pragul magazinelor PROFI în fiecare zi pentru a se bucura de cele peste 5.000 de produse oferite de acestea, multe dintre ele au cele mai bune prețuri de pe piață. PROFI încurajează producția locală, peste 90% din sortimentația PROFI fiind produsă în România. Succesul PROFI se datorează într-o măsură considerabilă și numărului din ce în ce mai mare de branduri proprii care tind să se apropie de 20% din totalul produselor.

Comentarii

comentarii