Acasă Actualitate Încă un scandal marca Nicolae Robu. Primarul a inventat conceptul de ”space...

Încă un scandal marca Nicolae Robu. Primarul a inventat conceptul de ”space sharing”, pentru ca bicicliștii să-i poată călca pe pietoni

1716
DISTRIBUIȚI

Primarul Nicolae Robu dovedește din nou că nu este în stare să finalizeze nici un proiect al administrație Ciuhandu fără scandal. Și fără întârzieri majore și grave erori de execuție. Pasajul și strada Popa Șapcă, ce vor fi inaugurate în câteva zile, sunt doar un ultim exemplu. După o întârziere de mai bine de șase luni, lucrările sunt pe cale de a se finaliza. Doar că ceea ce a ieșit nu seamănă deloc cu proiectul inițial. Nici cu numeroasele promisiuni ale primarului Robu, de a realiza o stradă decentă, cu piste de biciclete adecvate. Planul inițial de lucrări, realizat pe vreme primarului Ciuhandu de specialiștii Direcției Edilitare din Primăria Timișoara, prevedea piste de biciclete cu lățimea de 1,5m pe ambele părți, iar trotuarele 2,25m pe ambele părți, 4 benzi de circulație de 3,5m fiecare și un spațiu verde de 0,75m pe ambele părți. Acestea apar într-un document oficial semnat de fostul viceprimar Dorel Borza. Adeptul ”dezvoltării în forță” și cam haotice, Nicolae Robu a cerut modificarea acestui proiect. Și a ieșit o stradă cu patru benzi, de pe care au fost decimați toți copacii, și un trotuar de 2 metri pe care se vor înghesui și pietonii și bicicliștii.

Adeptul sloganului ”eu am întotdeauna dreptate, restul sunt hateri”, primarul Nicolae Robu a atacat, din nou, pe facebook, pe cei care critică, pe bună dreptate, ”măreața reabilitare” de la Pasajul Popa Șapcă.

”Aflu că ceea ce va reprezenta o bucurie pentru 60.000 de șoferi pe zi -noul pasaj Popa Șapcă, nou 100%!- și amenajările conexe, “îi nemulțumește profund pe bicicliști”.

Să fiu corect înțeles: eu sunt alături de bicicliști în doleanța lor legitimă de a avea piste dedicate cât mai bune și cât mai multe, cum sunt alături de toți ceilalți cetățeni ai orașului, fiecare categorie cu propriile doleanțe, la fel de legitime și ele. În tot și-n toate, însă, trebuie să prevaleze rațiunea. Punctual: ecartul stradal al străzii Popa Șapcă este un dat, el e atâta cât e și pe el trebuie să ne pliem! Eu cred că, în condițiile date, oricine ar fi realizat ce am realizat și noi: 4 benzi auto, locuri de parcare, aliniamente de copaci și o pistă bifuncțională, în regim “space sharing” – alee pietonală + pistă de biciclete. (…) Bicicliștii și pietonii trebuie să partajeze spațiul de 1.80-2.00 m, civilizat, respectându-se reciproc. Lucru deloc greu, câtă vreme fluxul pietonal în zonă este unul de nivel scăzut, chiar foarte scăzut.

Adăugăm, marți -facem tot posibilul să se întâmple marți- o nouă mare realizare a orașului nostru și facem, cu ea, un nou mare salt în modernitatea, funcționalitatea și frumusețea lui! Iar în 5 ani, când sutele de castani plantați pe cele două aliniamente vor fi mari, sunt convins că și cei ce acum înjură vor admira această stradă -acest bulevard, de fapt!- și vor fi mândri că orașul lor are așa ceva!”, spune primarul Nicolae Robu.

Nou inventatul concept de “space sharing” – alee pietonală + pistă de biciclete inventat de primar nu a fost însă valabil pe vreme când bicicliștii cereau acces în zona pietonală din centrul Timișoarei. Atunci primarul a fost vehement pentru interzicerea oricăror mijloace de locomoție în centru, (de la biciclete, la role), iar contravenienții au fost și sunt în continuare vânați de agenții de la Poliția Locală.

Bicicliștii din Timișoara au anunțat deja organizarea unui protest pe strada Popa Șapcă, pentru luni, 28 mai, la ora 18.

Comentarii

comentarii