Acasă Actualitate „Îngerii galbeni” îşi fac reclamă abuzivă în toată Timişoara – ...

„Îngerii galbeni” îşi fac reclamă abuzivă în toată Timişoara – FOTO

399
DISTRIBUIȚI

În ultimii ani, timişorenii se confruntă cu o problemă arzătoare. Este vorba  despre locurile de parcare din oraş, pentru care se duce o "luptă" acerbă în fiecare zi. Cu toate acestea, unele firme de pază şi, mai nou, şi cele de tractat maşini blochează cu bună-ştiinţă parcările şi aşa insuficiente din Timişoara. Cu tupeu şi nesimţire, aceştia îşi amplasează maşinile de tractare în marile parcări şi punctele cheie din oraş, unde aceste pot fi vizibile cu ochiul liber. Legal, nu ar avea voie să facă acest lucru, nici măcar să achiziţioneze abonamente Telpark pentru maşini ce depăşesc 7 tone. {vsig}galerie/ingeri{/vsig} Patronii care vor să-şi facă gratis reclamă au găsit, însă, o breşă în sistemul legislativ românesc.

Preţuri de îngeri…

Administratorii firmei de tractări "Îngerii Galbeni", cu sediul la  Giarmata, fac parte dintre cei care îşi fac reclamă abuzivă pe domeniul public şi care ocupă cu maşini de mare tonaj multe parcări importante din Timişoara. Aceştia susţin că sunt ca nişte adevăraţi îngeri şi toţi timişorenii ar trebui să le mulţumească că există. „Eu cred ca ar trebui să faceţi un articol despre cum scoatem noi maşinile din şanţuri, despre cât de mult muncim pentru oameni, nu prostii. Să nu mă mai deranjaţi cu întrebări despre maşinile noastre parcate”, ne-a spus un reprezentat al firmei de tractări „Îngerii galbeni”. Preţurile practicate de „îngerii” care se ţin numai de minuni pentru timişoreni pornesc de la 48 de lei deplasarea şi o taxă cuprinsă între 108 şi 158 de lei pe oră pentru remorcarea unei Dacii 1300. Aşa că, dacă ai nenorocul ca întreaga acţiune să dureze mai multe ore, poţi constata că ai plătit mai mult pe tractare decât valorează autoturismul. În schimb, când vine vorba despre autovehiculele care depăşesc o tonă, cresc şi preţurile, pentru că şi efortul  “îngerilor’’ este mai mare. Incredibil dar adevărat, acestea pot ajunge până la fabuloasa sumă de 788 de lei pe oră, la care se mai adaugă şi o taxă de aproape 5 lei la fiecare kilometru parcurs. Însă, culmea, aceste preţuri deloc mici sunt valabile doar de luni până vineri, în intervalul orar 8-20, pentru că în weekend sau de sărbători se negociază direct prin telefon cu cel care urmează să te ajute. Adică, mai pe româneşte: plăteşti cât vrea cel care vine să te tracteze sau rămâi în drum.

„Maşinile lor ar trebui să stea doar în garaj”

Mai-marii Administraţiei Domeniului Public din Timişoara spun că în acest caz ar trebui sa se umble puţin la legi, asta pentru că legislaţia noastră este extrem de permisivă. „Noi nu eliberăm abonamente Telpark pentru maşinile cu tonaj mare, de peste 7 tone. Însă cei care au maşini mari îşi achiziţionează tichete pentru parcare de la chioşcuri, noi nu le mai putem face nimic. Actualele norme nu ne permit să le ridicăm maşinile, chiar dacă acestea ocupă mai multe locuri de parcare din oraş. Vă spun clar, însă, maşinile lor ar trebui să stea doar în garaj, şi nu în parcări", susţine Liviu Barbu, directorul ADP Timişoara. În schimb, „Îngerii galbeni” îi sfătuiesc pe timişoreni să fie mai informaţi şi să lase mentalităţile învechite acasă. „ Banii puţini, mentalitatea şi nu în ultimul rând lipsa crasă de informaţii îl fac pe şoferul român să epuizeze, în primul rând, toate variantele "balcanice" pentru a-şi deplasa maşina defectă, dar care are măcar două – trei roţi bune. Foloseşte pentru tractare (aceasta e tractare) maşinuţa vecinului, vărului etc., la care îi plăteşte doar benzina şi o pălincă… la salariu, iar ca şi "scule" sacrifică orice poate fi întins pe post de coardă (centuri de siguranţă, diverse funii, cabluri, orice se poate înnoda…)”, se arată pe pagina de Internet a „Îngerilor galbeni”.

Comentarii

comentarii