Acasă Actualitate Investiția în Gara de Nord din Timișoara este blocată

Investiția în Gara de Nord din Timișoara este blocată

DISTRIBUIȚI

gara timisoara

Investiția în Gara de Nord din Timișoara este blocată, a spus vineri ministrul Transporturilor cu ocazia unei conferințe în orașul de pe Bega.

„Nu contest dreptul primăriei, dar și CFR are dreptul la opțiuni pentru dezvoltare. La ora actuală are loc un meci de ping pong între MT și autoritățile locale”, a mai spus șeful Transporturilor cu privire la situația stației de cale ferată din Timișoara.

Potrivit lui, meciul de ping pong va înceta în momentul în care va fi modificată legislația privind achizițiile publice și procedurile de avizare, prin pachetul de norme propus.

Pe 23 februarie 2022, CFR Infrastructură a anunțat că 11 operatori economici au depus oferte la procedura de licitație deschisă pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie lucrări de modernizare pe secțiunile Timișoara Est – Ronaț Triaj (lotul 3) și Ronaț Triaj – Arad (lotul 4), aferente obiectivului ”Modernizarea liniei CF Caransebeș – Timișoara – Aradˮ.

Valoarea financiară totală estimată a contractelor este de 3,92 miliarde de lei fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată din fonduri externe nerambursabile.

 În cadrul procedurii de licitație publică, împărțită în două loturi, au fost depuse următoarele oferte pentru fiecare lot, astfel:

6 𝒐𝒑𝒆𝒓𝒂𝒕𝒐𝒓𝒊 𝒆𝒄𝒐𝒏𝒐𝒎𝒊𝒄𝒊 – 𝑳𝒐𝒕𝒖𝒍 3 𝑻𝒊𝒎𝒊ș𝒐𝒂𝒓𝒂 𝑬𝒔𝒕 – 𝑹𝒐𝒏𝒂ț 𝑻𝒓𝒊𝒂𝒋 𝑮𝒓. 𝑫

S.C. ALSTOM TRANSPORT S.A.

FCC CONSTRUCCION S.A.

ALSIM ALARKO SANAYI TESISLERI VE TICARET A.S.

WEBUILD SPA – MILANO

IMPRESA PIZZAROTTI& C SPA ITALIA S.P.A.

MAPA INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI – asociere

Lotul 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj Gr.D (13,86 km), de la km 568+399, al liniei CF București – Jimbolia (indicativ 100), până la stația Timișoara Nord, după care se continuă pe linia CF Timișoara – Arad (indicativ 218), de la km 0+000, la km 008+183 (semnalul de ieşire din Ronaţ Triaj Gr. D).

Lungimea traseului este de 13,86 km, de la intrarea în cap X stația Timișoara Est, până la semnal cap Y, din Ronaț Triaj Gr.D. Pe traseul existent calea ferată este simplă, electrificată, dotată cu instalație BLA și este dispusă atât în rambleu cu înălţimea de maxim 12 metri, cât și în debleu cu adâncimea de maxim 8 metri. Pe cea mai mare parte a tronsonului feroviar vizat, pentru modernizare, calea se va dubla.

 5 𝒐𝒑𝒆𝒓𝒂𝒕𝒐𝒓𝒊 𝒆𝒄𝒐𝒏𝒐𝒎𝒊𝒄𝒊 – 𝑳𝒐𝒕𝒖𝒍 4 𝑹𝒐𝒏𝒂ț 𝑻𝒓𝒊𝒂𝒋 𝑮𝒓. 𝑫 – 𝑨𝒓𝒂𝒅

ARCADA COMPANY

FCC CONSTRUCCION S.A.

WEBUILD SPA – MILANO

IMPRESA PIZZAROTTI& C SPA ITALIA S.P.A.

MAPA INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI – asociere

Lotul 4 Ronaț Triaj Gr. D – Arad (55 km), de la km 008+183 (semnalul de ieşire din Ronaţ Triaj Gr. D), la km 56+350 (semnalul de intrare în staţia Arad). Pe lângă acest tronson, tot în cadrul lotului 4, proiectul cuprinde și modernizarea/reconfigurarea liniei CF Aradu Nou – Glogovăț (indicativ 220), pe o distanță de cca 7 kilometri.

Durata de implementare a fiecărui contract este de 102 luni, din care: 42 de luni pentru proiectare și execuția lucrărilor, 60 de luni reprezentând perioada de garanție a obiectivului.

Comentarii

comentarii