Universitatea de Științele Vieții „Regele Mihai I” din Timișoara lansează un proiect de aproape 8 milioane de lei pentru a susține accesul la educație al studenților proveniți din medii defavorizate. Proiectul, intitulat „Incluziune prin Educație: Sprijin pentru Primii Studenți din Familie”, are ca scop prevenirea abandonului școlar și facilitarea integrării în învățământul superior.
Un proiect pentru incluziune educațională
Finanțat prin Fondul Social European+, programul se va desfășura în perioada februarie 2025 – noiembrie 2026 și va oferi sprijin financiar, educațional și consiliere elevilor și studenților din Regiunile Vest și Nord-Vest.
Bugetul proiectului
Valoarea totală a investiției este de 7.823.041 lei, dintre care:
- 6,64 milioane de lei – finanțare nerambursabilă din fonduri europene,
- 1,02 milioane de lei – contribuție din bugetul național,
- 144.000 de lei – cofinanțare din partea beneficiarului.
Cine beneficiază de proiect?
Grupul țintă include 351 de persoane, împărțite astfel:
- 183 de elevi din clasele a XI-a și a XII-a, proveniți din licee din Făget și Marghita,
- 2 absolvenți de liceu care nu au promovat examenul de Bacalaureat în ultimii doi ani,
- 166 de studenți din anii I și II de licență, înscriși la Facultatea de Inginerie și Tehnologii Aplicate și Facultatea de Medicină Veterinară din cadrul USV Timișoara.
Principalele activități ale proiectului
- Măsuri de tip „punte” pentru a facilita tranziția elevilor către studiile universitare.
- Acțiuni de prevenire a abandonului universitar, prin suport educațional și financiar pentru studenții din medii defavorizate.
- Adaptarea universității pentru studenții cu dizabilități, inclusiv achiziția de echipamente IT și implementarea unor instrumente digitale accesibile.
Parteneri în implementare
Proiectul este realizat în colaborare cu Fundația „Filantropia” Timișoara, Liceul Teoretic „Traian Vuia” din Făget și Liceul Tehnologic „Horea” din Marghita.
Prin această inițiativă, USV Timișoara își propune să ofere oportunități egale pentru tinerii care se confruntă cu dificultăți economice și sociale, contribuind astfel la reducerea abandonului școlar și la creșterea accesului la învățământul superior.