Acasă Actualitate Învăţământul românesc se modernizează

Învăţământul românesc se modernizează

DISTRIBUIȚI

Sâmbătă, 21 ianuarie, la sediul Fundaţiei Triade din Timişoara a avut loc întâlnirea de bilanţ ce marchează încheierea programului de formare a celei de-a doua serii de participanţi în proiectul ”Formarea continuă a cadrelor didactice printr-un model inovativ de tip blended learning”, derulat de Colegiul Naţional Bănăţean Timişoara.

 În cadrul acestei întâlniri, au fost aduse în discuţie realizările din cadrul proiectului – atât cele statistice, cât şi cele legate de impresia cu care au rămas participanţii. Astfel, bilanţul acţiunilor corespunzătoare planului de implementare arată că au fost îndepliniţi toţi indicatorii propuşi în cererea de finanţare. La cele două serii de pregătire au participat 156 de cadre didactice din judeţele Timiş, Arad şi Hunedoara,  provenite din peste 100 de unităţi de învăţământ. Toate cele 70 de cadre didactice înscrise în prima serie au finalizat programul, 69 dintre acestea devenind absolvenţi ai programului de formare în urma examinării finale.  În seria a doua au fost înscrişi 86 de participanţi şi au finalizat 81 dintre ei, aceştia susţinând sâmbătă dimineaţa examinarea finală. În moment aparte în cadrul evenimentului a fost vizionarea unui material video, în care prezentarea cronologică a etapelor proiectului a fost însoţită de impresiile profesorilor care au participat la programul de formare. Aceştia s-au declarat încântaţi de modul de abordare tip “blended learning”, o îmbinare a cursurilor directe cu evenimentele educaţionale organizate în medii neconvenţionale şi cu mentoratul. Scopul acestui program de formare a fost, după cum declara Florica Maria Puşcaş, director al Colegiului Naţional Bănăţean: “să învăţăm să fim mai “aici”, mai altfel, învăţând unii de la ceilalţi, ieşind din sistemul nostru de gândire şi încercând din toate puterile să creştem alături de copiii pe care îi avem în clasă.” Iar rezultatele nu au întârziat să apară, existând deja un impact semnificativ al proiectului asupra grupului ţintă şi asupra comunităţii educaţionale din Timişoara şi din judeţ. Sub influenţa activităţilor acestuia, au fost iniţiate proiecte, parteneriate şi evenimente educaţionale în comunităţile locale din care fac parte cursanţii. În acest sens, pot fi amintite trei iniţiative: prof. Dan Borlovan de la Grupul Școlar Biled a realizat un ziar local în care a reușit să implice școala, Primăria și cetățenii din Biled; prof. Oroian Ioana a reușit să revigoreze spațiul cultural din Belinț printr-o revistă a tradițiilor de Crăciun din localitate, iar prof. Dorin Nistoran de la Colegiul Bănățean a instituit obișnuința de a participa cu elevii săi la concerte educative, organizate de Teatrul “Merlin” Timişoara în cadrul unui proiect cultural complex. În felul acesta, au fost valorificate cunoştinţele dobândite la cursul despre proiecte, la evenimentele neconvenționale din proiect,  precum și la activitățile de mentorat. Proiectul Formarea continuă a cadrelor didactice printr-un model inovativ de tip blended learning” este derulat în perioada 31 martie 2010 – 31 martie 2012, fiind cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, contract POSDRU 19/1.3/ G/ID 38.652, cu un buget aprobat de 342.000 de euro.

Comentarii

comentarii