În perioada 24 septembrie-10 octombrie, în unitățile de învățământ preuniversitar din județul Timiș, s-a desfășurat testarea inițială, o rezultantă a colaborării Inspectoratului Școlar Județean Timiș cu BRIO.ro.
Vineri 11 octombrie, ISJ Timis a prezentat o prima imagine asupra activității desfășurate și a rezultatelor,
în vederea unei decodări corecte a informațiilor.
Rezultatele pe care, în acest moment, copiii le-au primit sunt exprimate în centile. Această centilă indică de fapt poziția pe care copilul o ocupă în cadrul populației școlare.
De exemplu, un copil a obținut scorul 53. Acest lucru înseamnă că rezultatul lui este mai bun decât rezultatele obținute de 53% dintre copiii care au susținut în trecut acest test. Pe de altă parte, rezultatul lui este mai slab decât rezultatele obținute de 47% dintre copiii care au dat acest test.
Scorul obținut de către fiecare copil indică poziția lui în clasamentul tuturor copiilor care au susținut de-a lungul anilor, acest test. Din această perspectivă, un scor de 75-80 indică faptul că respectivul elev este mai bun decât 75-80 % dintre elevii care au susținut respectivul test vreodată, ceea ce este foarte bine.
Totuși, pentru a avea și o reprezentare a rezultatului într-o formă identică aceleia cu care suntem obișnuiți, BRIO a pus la dispoziția elevilor, profesorilor și părinților o modalitate de calcul a notei: adăugăm 1,3-1,4 la scorul centilă pentru a afla nota. De exemplu, la scorul centilă 72, nota este 8,5-8,6.
Prof. Aura Danielescu, inspector șef, a explicat că revenind la conținutul tabelului atașat, analiza acestuia relevă, în primul rând, numărul de teste aplicate, la fiecare disciplină, clasă. Valorile procentuale reprezentate în tabel arată, pentru fiecare disciplină, clasă, care este procentul elevilor care au obținut scor sub 50. Subliniem că e vorba de scor, nu despre notă.
De exemplu: dacă procentul din tabel este 63%, înseamnă că 63% dintre elevii care au susținut testul au obținut scor mai mic de 50, prin urmare, 63% dintre copiii care au susținut testul au rezultate mai slabe decât rezultatele obținute de 50% dintre copiii care au susținut acest test vreodată.