Acasă Actualitate IȘJ Timiș – mesaj către elevii erei digitale!

IȘJ Timiș – mesaj către elevii erei digitale!

DISTRIBUIȚI

Inspectoratul Școlar Județean Timiș atenționează că scorul obținut de către elevi la testarea standardizată inițială ce se desfașoară în unitățile școlare din Timișoara și din județul Timiș este măsurat în centile (între 0 – 100) și reflectă gradul de competență al elevului pe materia studiată în raport cu ceilalți elevi din țară.

Scorul nu este implicat într-un proces de notare, ceea ce înseamnă că scorul nu se traduce în notă. ”Așadar dacă scorul tău este 47, nota ta nu este 4,70!!” explică IȘJ Timiș.

Ce înseamnă scot măsurat în centile?

Pentru a se înțelege mai bine scorul, IȘJ prezintă câteva exemple:

Să presupunem că în urma răspunsurilor oferite la itemii unui capitol, ai obținut un scor de 54 puncte (centile). Acest lucru înseamnă că aproximativ 54% din elevii români din clasa în care ești acum au o performanță mai scăzută sau cel mult egală cu a ta, strict la acest capitol.

Un scor-centilă de 88, de exemplu, arată că 88% dintre elevii de aceeași vârstă și an școlar precum elevul evaluat se plasează la un nivel similar sau mai mic – iar 12% din elevi se plasează la un nivel superior. Un elev care obține un scor-centilă de 50 se află fix la jumătatea ierarhiei pentru anul său școlar.

Este foarte important să știi că există o diferență între scorul măsurat în centile și nota de la școală. Astfel, un scor cuprins între 60 și 80 înseamnă o notă cuprinsă între 7 și 8, iar un scor cuprins între 80 și 100 înseamnă o notă de 9 sau 10 la școală – mai susține echipa IȘJ Timiș și echipa BRIO.

Scorurile plasate sub 30 descriu o zonă de risc major pentru elevii respectivi; aceștia nu stăpânesc cele mai bazale noțiuni care țin de acea materie sau dimensiune/competență; sunt astfel, în funcție de clasa în care se află, într-una din formele de risc: în risc de abandon școlar, în risc de nepromovare, în risc de a nu putea promova examenele (evaluare națională sau bacalaureat, dacă sunt în ani apropiați acestor examene) sau în risc de a nu putea înțelege componente ale materiei (în respectiva clasă sau în clasele următoare) care se bazează pe componenta care are acest scor foarte mic.

Scorurile plasate între 30 și 50 descriu o zonă de risc moderat pentru elevii respectivi; aceștia stăpânesc doar cele mai bazale noțiuni care țin de acea materie sau dimensiune/competență; sunt astfel, în funcție de clasa în care se află, la limita încadrării într-una din formele de risc: în risc de abandon școlar, în risc de nepromovare, în risc de a nu putea promova examenele (evaluare națională sau bacalaureat, dacă sunt în ani apropiați acestor examene) sau în risc de a nu putea înțelege componente ale materiei (în respectiva clasă sau în clasele următoare) care se bazează pe componenta care are acest scor mic.

Scorurile plasate aproximativ între 50 și 70 descriu o zonă de funcționalitate moderată, în care elevii respectivi reușesc să opereze cu noțiunile cuprinse în materie și reușesc să rezolve probleme fundamentale, fără însă a avea fluența și familiaritatea necesare pentru a putea fi siguri că performanța aceasta este constantă și prezice un parcurs viitor ascendent.

Scorurile plasate aproximativ între 70 și 90 descriu o zonă de funcționalitate ridicată, în care elevii sunt familiari și fluenți cu materia și rezolvă cu relativă lejeritate probleme, chiar de complexitate mai ridicată, dar în special probleme cu care sunt familiarizați din clasă.

Scorurile plasate peste 90 descriu o zonă de excelență, în care elevii sunt nu doar în elementul lor în respectiva materie, ci manifestă și elemente de creativitate individuală, abordând cu aplomb inclusiv probleme nefamiliare și complexe. Aceste scoruri descriu copii din zona de ”top 10%”, cu potențial mare de performanță superioară, cu mare probabilitate ca o parte dintre ei să fie plasați în zona de excelență.

IȘJ Timiș reamintește elevilor: ”Scorul nu se traduce în notă! Analizează cu atenție categoria de scor în care te încadrezi și acționează în consecință!”

”Dragul nostru, îți mulțumim pentru efortul pe care l-ai depus pe parcursul acestor 10 zile! Sperăm că ți-am oferit o experiență cel puțin interesantă. Știm că ești copilul erei digitale, dar îți atragem atenția că tehnologia îți este prieten, dar poate crea și iluzii. Sigur că poți apela la tot felul de resurse, pentru că le ai la îndemână, dar oare, în situația unui examen, acestea îți mai sunt la îndemână? Avem încredere că vei fi onest cu tine însuți pentru a afla adevărul despre cel care ești tu azi și a înțelege ce mai e de făcut, ca să fii tot mai bun.  Așadar, când vei vizualiza rezultatele, te rugăm să ai în vedere informațiile pe care ți le-am sintetizat aici”, mai atenționează echipele IȘJ Timiș și BRIO.

”Nu am zis că totul este perfect, dar cel puțin facem ceva. Copiii au acceptat și sunt bucuroși, feed-backul, cu mici excepții, este extraordinar”, susține prof. Aura Danielescu, inspector șef al IȘJ Timiș.

Comentarii

comentarii