Acasă Economic Iulius Mall Timişoara va deveni cel mai mare mall din afara capitalei

Iulius Mall Timişoara va deveni cel mai mare mall din afara capitalei

DISTRIBUIȚI

Din 2005, Iulius Mall Timişoara, dezvoltat de compania Iulius Group, a devenit pentru locuitorii din vestul ţării un stil de viaţă. În prezent, mall-ul din Timişoara se pregăteşte să pună la dispoziţia clienţilor săi un alt spaţiu, redimensionat, noi retaileri de renume şi o combinaţie captivantă de shopping-dining-entertainment specifică centrelor comerciale occidentale.
Clienţii Iulius Mall vor păşi, în această toamnă, în noua extindere, finisajele aflându-se pe ultima sută de metri. Acum mai bine de un an şi jumătate, la Iulius Mall Timişoara au debutat ample lucrări de extindere, estimate la 60 milioane euro, în urma cărora suprafaţa se va dubla, atingând dimensiuni impresionante pentru un mall aflat în provincie. La investiţia iniţială de 45 de milioane de euro se adaugă o investiţie pentru extindere de 60 de milioane de euro, investiţia totală a Iulius Group la mall-ul din Timişoara ajungând astfel la 105 milioane de euro.

170 de kilometri de cabluri electrice

Un total de 177.613 de metri pătraţi de suprafaţă construită, 64.215 de metri pătraţi cea închiriabilă, 5 niveluri, peste 300 de magazine, food court cu o capacitate care a ajuns la 1.700 de locuri şi 2.500 de spaţii de parcare, acestea sunt noile coordonate ale Iulius Mall Timişoara, care la momentul finalizării extinderii va deveni cel mai mare mall din afara Bucureştiului.
Şantierul de lângă Iulius Mall, cel mai important din zona Timişoarei, a angrenat chiar şi în actualul context economic forţe impresionante. La construcţie au fost folosite 6 macarale turn şi tot atâtea automacarale. S-au turnat peste 64.500 metri cubi beton, furnizat de producători autohtoni. Potrivit specialiştilor care au supervizat şantierul, cantitatea de beton folosită echivalează cu înălţarea a 10 blocuri cu 9 etaje. Pentru finisajele deosebite au fost necesari 28.088 de metri pătraţi de granit, 4.300 de metri pătraţi de piatră calcaroasă şi 3.475 de metri pătraţi de sticlă. Au fost folosiţi mai bine de 170 de kilometri de cabluri electrice, echivalentul distanţei pe şosea Timişoara–Oradea. Pentru realizarea noii construcţii şi-au adus contribuţia peste 370 de furnizori, jumătate dintre aceştia de pe piaţa locală, pentru a susţine astfel firmele din regiune.
La ritmul alert al lucrărilor au contribuit peste 1.150 muncitori, care au lucrat timp de 592 zile, adică nu mai puţin de 852.480 minute. Majoritatea muncitorilor au provenit din diverse regiuni ale ţării, dar mulţi au venit şi din afara României. Proiectarea a fost realizată de firme din Germania, execuţia de către companii din Italia, Elveţia şi Germania, iar echipamentele au provenit din Austria, Germania, Italia, Elveţia, Suedia şi China. Calitatea lucrărilor din şantier a fost monitorizată de consultanţi germani.

Cea mai mare parcare subterană din Timişoara

Funcţionarea instalaţiilor de iluminare, încălzire, ventilaţie şi alimentare cu apă, gaz şi curent electric din noua clădire va fi controlată printr-un sistem coordonat de computer. Building Management System permite detectarea automată a eventualelor defecţiuni, dar şi raţionalizarea consumului de energie. În mall vor funcţiona în plus 6 scări rulante, 10 trotuare rulante şi 11 lifturi. Odată cu inaugurarea extinderii, Iulius Mall va beneficia de cea mai mare parcare subterană din Timişoara, care atinge nivelul -2, suplimentând astfel numărul spaţiilor de parcare cu până la 2.500.

Tun de lumină

În peisagistica inedită au fost incluse o fântână arteziană deosebită şi un „tun de lumină”. „Element specific cunoscutului arhitect francez Le Corbusier, <<tunul de lumină>> are diametrul de 6 metri şi înălţimea trunchiului de con între 3 şi 4,8 metri. Particularitatea acestui detaliu arhitectural o reprezintă posibilitatea ca lumina naturală să fie dirijată spre interior, cercul de lumină fiind direcţionat în locuri diferite pe parcursul unei zile, dar chiar şi de la o lună la alta”, a declarat Ioan Turbatu, project manager Build Corp, antreprenorul general al investiţiei.

Banduri de renume şi club de bowling

Din această toamnă, clienţii singurului mall din Timişoara vor beneficia de o ofertă de shopping, dining şi entertainment optimizată, în cadrul căreia preţurile mici şi renumele brandurilor alcătuiesc un mix inedit. Printre noutăţile aduse de extindere până la această dată se numără: hypermarket-ul Auchan, Intersport, Oltre, BioMarkt, Coccodrillo, Bebeloo, Segafredo, cel mai mare club de bowling din oraş, precum şi redimensionarea zonei food court. După inaugurarea din această toamnă, Iulius Mall Timişoara va include în portofoliu şi alţi retaileri de renume.

Comentarii

comentarii