Acasă Cultura Jurnal de România. Timișoara – un spectacol bombă, necenzurat, la Teatrul German...

Jurnal de România. Timișoara – un spectacol bombă, necenzurat, la Teatrul German Timișoara

DISTRIBUIȚI

Teatrul German de Stat Timișoara a programat pentru sfârșitul lunii octombrie, în data de 31, de la ora 19.30, un spectacol bombă necenzurat intitulat Jurnal de România.Timișoara, de Carmen Lidia Vidu, în regia lui Carmen Lidia Vidu.

Cu: Ida Jarcsek-Gaza, Tatiana Sessler-Toami, Daniela Török, Ioana Iacob, Olga Török și Silvia Török. Dramaturgie: Andrea Wolfer. Asistență de regie: Oana Vidoni. Asistența de scenografie: Ioana Popescu. Montaj foto-video: Cristina Baciu, Ovidiu Zimcea

Jurnal de România.Timișoara este un proiect-montaj compus din fragmente de film, fotografie și teatru, ce își propune să fie, prin caracterul confesional necenzurat și nemijlocit, o oglindă sinceră a relațiilor interumane, influențate decisiv de mediul urban – Timișoara, dar și un îndemn la implicare socială și comunitară.

Arhitectura spectacolului este însăilată în jurul actrițelor, al căror rol este acela de a desluși și de a cartografia căile prin care părinții, prietenii și necunoscuții ne modelează și ne transformă – de la nostalgia primelor amintiri și până la realitatea imediată – fie că vorbim despre intimitatea fericirii sau a durerii, despre fericirea succesului sau deziluzia eșecului, despre abuzuri și depresie, despre înstrăinare și regăsire.

Mai mult, mărturisirile celor șase actrițe reconstituie istoria neconsemnată a Timișoarei: copilăria printre blocurile de prefabricat; generația clandestină a rockului pe vinil; apogeul industriei planificate în fabricile Guban, Electrotimiş, Spumotim, Dermatina, Detergenţi; emigrarea masivă a minorităților naționale și pierderea identității multiculturale; confuzia și speranța primelor zile de la Revoluția din 1989; apariția bișnițarilor ca alternativă pentru supermarketul occidental, perioada embargoului și a contrabandei cu benzină, generația punk și underground ca reglaj al tranziției post-comuniste, speranțele aderării și promisiunea unui viitor prosper –a informat Teatrul German Timișoara.

Carmen Lidia Vidu este cel mai important regizor de teatru multimedia din România și cel mai tânăr regizor care a montat pe scena Teatrului Național din București. Producțiile ei folosesc un limbaj artistic alternativ și transformă tehnica montajului experimetnal în emoție autentică. În 2009 câștigă Marele Premiu în Ljubljana cu spectacolul [o stație…], iar in 2015 primește Premiul de Excelență pentru Artă Dramatică oferit de Primăria Arad. În același an este recompensată cu Premiul Gopo pentru scurtmetrajul documentar „O scurtă istorie Astra Film”. Mai mult, în 2017 a fost numită directorul multimedia al Festivalului Internațional George Enescu, unul dintre cele mai importante evenimente de acest gen din Europa.

Comentarii

comentarii